IE problemer

Tags:    ie jquery form

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har et problem med noget kode, det virker fint i FF men i IE køre scriptet ikke, den linker kun til index.php når man trykker på søg :(


JQuery koden:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Formularen:
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Håber der er nogen der kan forklare mig hvad der går galt



Indlæg senest redigeret d. 10.10.2011 19:53 af Bruger #879
12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Anyway, hvis du alligevel ikke vil submitte din formular rigtigt, så er der ingen grund til at bruge en submit button.


Det bør nu være af typen submit, og javascript skal ikke være obligatorisk for at en bruger kan udføre en søgning. Ellers er siden ikke tilgængelig for alle.

brug herefter

$("#form").submit(function(event){
event.preventDefault()

// udfør resten

});

At ligge det på et click event giver for mig ingen mening. Der er jo formen der submittes, ellers kan han jo bare lave det med div's eller andet mere sematisk, frem for en form.






Hej Jesper,

Til den slags spørgsmål giver det super god mening at poste en URL hvor vi kan teste det på :)

Anyway, hvis du alligevel ikke vil submitte din formular rigtigt, så er der ingen grund til at bruge en submit button. I stedet kan du bruge et input af typen button. Derudover er der ingen grund til at sætte formens action til en sti - i stedet kan du fx sætte den til #. Vil du være HELT sikker på at formen ikke submittes, så kan du lave en onsubmit="return false;" på formen, men det burde nu ikke være nødvendigt.

Er der noget af det der hjælper?

Mvh.

Kasper (TSW)



Hej Kasper

Sorry den havde jeg helt glemt.

http://cube-it.dk/webhosting.php

Jeg har ændret den fra <input type="submit" til <input type="button" men den virker stadig i FF men fejler i IE :(




Virker i chrome og IE her.



Virker i IE9.

Edit:
Virker ikke i kompatibilitetsvisning.



Indlæg senest redigeret d. 10.10.2011 20:58 af Bruger #955
Her virker det men kun hvis man klikker på knappen.
Det virker ikke hvis man trykker enter.



@Benni > det er ie8 og ned der driller, det er bare ikke lige nævnt..



>Det bør nu være af typen submit, og javascript skal ikke være obligatorisk for at en bruger kan udføre en søgning. Ellers er siden ikke tilgængelig for alle.

Well, så længe han ikke tager højde for manglende JavaScript, så mener jeg stadig ikke at der er nogen grund til at bruge en submit knap. Jeg testede i IE 8 og der blev jeg netop sendt til forsiden, hvilket for mig at se ikke var formålet med funktionen :). Men derudover er vi da helt sikkert enige om at det vil være mere optimalt hvis det også virker uden JavaScript, hvilket heller ikke burde være noget problem at fixe for en funktionalitet som den.


Mvh.

Kasper (TSW)



@scooter >> nej det er kun submit knapper der bliver fanget af enter, som kasper netop har sagt han ikke skal bruge..



Jeg tror jeg ville prøve at sætte "var" foran din "form" variabel, jeg synes godt det kunne se ud som om at det er det der driller IE. Prøv med

var form = ....

i stedet for

form = ...

Derudover tror jeg ikke helt at jeg forstår at du bruger document.getElementById() når du nu har jQuery til rådighed :)


Jokke, så længe han udelukkende subscriber til click eventen og ikke tager højde for at formen rent faktisk submittes, så vil det jo alligevel ikke rigtigt virke med enter.

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 10.10.2011 21:27 af Bruger #1
<< < 12 > >>
t