Underlige request til defeult.aspx i statistik

Tags:    umbraco analytics html javascript

Jeg har netop været med til at lancere et forhandler site for ebay, til ny annonce styring på bilbasen.dk.

I den forbindelse har jeg opdaget at der i analytics er en laaaang række request til defeult.aspx. Det er et umbraco CMS hvor ikke engang default.aspx bør vises i analytics.

Min første formodning var at der var blevet lavet en tastefejl i et nyhedsbrev der blev sendt ud til en lang række bilforhandlere - Så jeg skyndte mig at sikre at /defeult.aspx pegede på default.aspx gennem url rewriting.

Men det har siden vist sig at linket i nyhedsbrevet var korrekt men at det stadig stormer ind med request til /defeult.aspx.

Under topindhold i analytics, ligger defeult.aspx klart i top, antallet af sidevisninger svarer dog ikke til summen af sidevisninger for alle de andre sider, men den er ca dobbelt så høj som /introduktion.aspx som kommer på anden pladsen. Hermed mener jeg at kunne udelukke at der er et asynkront lignende kald på alle sider der kalder defeult.aspx.

Jeg har brugt windowsgreb til at løbe samtlige filer i hele umbraco løsningen igennem og ledt efter defeult.aspx, hvor kun min url rewriting kommer frem som eneste.

Jeg har med fiddler2/firebug (network)/Ie webdeveloper (network) søgt efter request til siden, men har ikke fundet et eneste.

Jeg har for hver eneste side (vis kilde) ledt efter defeult.aspx, men har ikke fundet en eneste.

Er der nogen der har en ide om, hvorfor denne "normalt ikke eksisterende" side bliver requestet.

sitet kan ses på http://bit.ly/qEOavV

Alle ideer og forslag er velkomne, på forhånd et kæmpe tak for indsatsen :)

Venligst
Jacob



Indlæg senest redigeret d. 12.10.2011 16:44 af Bruger #5789
1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nå fejlen lå hos kunde, kan/må desværre ikke oplyse årsagen.

Tak til dem der har taget et kig.



Indlæg senest redigeret d. 13.10.2011 12:03 af Bruger #5789
t