Dynamisk RSS

Tags:    php xml rss

Hej.

Jeg har forgæves forsøgt at lave min xml dynamisk med php, men som sagt, så kan jeg ikke få den til det.

Min nuværende xml fil:
Fold kodeboks ind/udXML kode 


Jeg har prøvet dette:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Hvilket gav denne besked fejlbesked:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /customers/darkrune.dk/darkrune.dk/httpd.www/nyheder/rss.php on line 13

Er det muligt at lave det dynamisk?

På forhånd tak for hjælpen:) .



Indlæg senest redigeret d. 19.10.2011 00:01 af Bruger #14776
7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du deler din kode op, som det er blevet vist før, så får du en bedre idé om hvorfor din kode måske/måske ikke virker.


Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 19.10.2011 11:43 af Bruger #10216
Du kan ikke bare inkludere ren XML kode i din PHP source. Du skal lige sætte din php kode inden for <?php ?>
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


(På forhånd undskyld formateringen)



Nu har jeg ændret det så det ser sådan ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Men den kommer med følgende fejl:
Parse error: syntax error, unexpected T_STRING in /customers/darkrune.dk/darkrune.dk/httpd.www/nyheder/rss.php on line 8



du har glemt et ; efter $guid = $x++




du har glemt et ; efter $guid = $x++


Tak, det må jeg have overset :).

Desværre så kommer den stadig med samme fejl.

EDIT: Jeg har nu ændret lidt i den, så der ikke kommer nogle fejl, men til gengæld, så kommer der ikke nogle feeds.

Koden til siden er herunder:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det har noget at gøre med $items variablen. Jeg ved bare ikke, hvordan jeg ellers skal lave det.



Indlæg senest redigeret d. 19.10.2011 01:27 af Bruger #14776
Nu kan jeg ikke huske hvordan PHP klarer sådan nogle situationer, men du appender til en undefined variabel. Prøv at initialiser den ved bare at skrive $items = '';

BTW. synes jeg at du burde kigge på nogle XML libraries, som SimpleXML til at bygge dit feed op, objektorienteret. Det ville give dig en del mere kontrol og ville være lettere at genbruge.



Lav en simpel test og udskrive alt for at sikre dig du har det data "du tror" du har.

Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 19.10.2011 11:35 af Bruger #6559
t