HTML5 video/audio via HTTP Streaming?

Tags:    streaming php html5

<< < 12 > >>
Hej :)

jeg har et problem med min player, hvis jeg uploader en mp3-fil til min hjemmeside og afspiller den i min player virker det fint, den starter med at spille med det samme mens den downloader filen, hvis jeg gør det samme med en video fil så starter afspilleren ikke før at filen er downloadet 100%

jeg bruger jplayer:
http://www.jplayer.org/latest/demo-01-video/

headers fra jplayer demoside:
Fold kodeboks ind/udKode 


min test header:
Fold kodeboks ind/udKode 


har prøvet at tweake min header men uden held, har også prøvet at downloade den film de har på deres demoside, men det samme prob på min side, starter ikke før filen er 100% nede..

prøvet med:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


har også prøvet at linke til filen uden om php, starter stadig ikke.

så lyd virker fint, men video skal downloade færdig - kan ik helt gennemskue hvad det er

nogen bud? tak, god weekend :)





16 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Sidst under Min server (samme fil) skriver du text/plain og det er jo forkert.


ja prøvet også at tilføje mimetypen i htaccess men ingen forskel, ud over typen blev til video/--- alt efter hvad fil type det var, men den skulle stadig downloade før den startet.



Prøv og fjern alle dine header() og prøv helt at fjerne dine .htaccess filer og se om det gør nogen forskel.



Det lyder som om filen du afspiller mangler noget metadata (eller også ligger det i slutningen af filen istedet for i begyndelsen) der gør browseren i stand til at starte filen inden den er hentet helt færdigt. Det er et typisk problem hvis du bruger mp4-filer.


tror problemet ligger i ffmpeg delen, har fået det til at virke hvis jeg uploader en fil via ftpen nu :)

så er det bare lige at finde ud af hvorfor det ik virker med ffmpeg.

hvis der er der er kloge på FFmpeg som kan se nogen fejl her så lytter jeg gerne til hvordan jeg kan rette det.
mp4 kald:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




så er det bare lige at finde ud af hvorfor det ik virker med ffmpeg


Som sagt kan det være metadata'en i filen ligger forkert, det ved jeg ffmpeg gør. Du kan f.eks. bruge mp4box's hinting funktion til at rette dette.


Mange tak, vil lige prøve at installere MP4Box, så jeg kan få fixed metadaten :)



Nu er jeg ikke helt med.
Hvorfor bruger du ffmpeg ?



Nu er jeg ikke helt med.
Hvorfor bruger du ffmpeg ?


fordi det er brugervenligt :)



<< < 12 > >>
t