Indsætte gif i Excel celle

Tags:    c# excel interop

Jeg bruger Microsoft.Office.Interop.Excel i et C# program, til at oprette et Excel regneark på baggrund af data i en database.

Jeg har brug for at indsætte en gif i en eller flere celler, men kan ikke få det til at virke :-(

Alle google eksempler jeg har fundet, sætter et billede ind på en absolut pixel position i regnearket og jeg ønsker at indsætte det i en celle.

Har i nogle gode input til dette problem?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Indsætte i en celle, det lyder ikke sådan man snakker om billeder i Excel. Dem kan du jo trække rundt som du vil.

Jeg ville nok kigge nærmere på om du kan se højden/bredden på alle cellerne op til den celle du vil have det placeret i, og så plusse deres fælles bredde og sætte billedet der.

Det var det input jeg lige kunne komme med, uden at have arbejdet med Interop.Excel. :)



Ja, den absolutte positionering er vist den eneste mulighed. Men jeg fandt selv denne egenskab på et defineret range:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Så når jeg først har defineret mit range med de normale celleangivelser, får jeg med Top og Left serveret pixelpositionerne :B

Beregningerne kunne jeg heller ikke lave alligevel, da cellerne kan variere i bredden og derfor ved jeg aldrig hvor de er, da det er indholdet der bestemmer det.

Men tak for svaret alligevel Pelle.



Hej...

Prøv og kigge på dette link:Excel Image Assistant





t