Lære C#

Tags:    c c# c++

<< < 12 > >>
Hej

Skal kode et lager System i C#.
Hvordan kan man bedst/og hurtigt komme igang med at lære C#.
Hvad er C og C++?
Hvilke værktøj skal man bruge. Jeg har downloadet Microsoft Visual C# 2010.

På forhånd tak...:)



11 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad kan du programmere i, i forvejen? Forstår du den objekt orienterede tankegang? Kan du f.eks. Java i forvejen, er det meget nemt at gå over til C#.

Og så er der også forskel på, om det skal være en web eller Windows applikation.

Du skal også have en database til dit system gætter jeg på, så det skal du også lære, hvis du ikke kender noget i forvejen.





Jeg syntes at Visual C# 2010 How to Program er en god og beskrivende bog, som du kan bruge for at lære C#



Jeg kender til java i forvejen.
Jeg skal lave et lagersystem, så virksomheden senere skal installere på deres computer. Ja jeg skal også have database tilknyttet...



Hvorfor ikke lave det i Java? :) Jeg mener det spare da en masse tid hvis du kan det i forvejen, og så spiller det på alle platformer..




Virksomheden vil gerne have det kodet i c#...:) Derfor...



Indlæg senest redigeret d. 26.10.2011 18:22 af Bruger #16802
Jeg kan ikke selv programmere Java, men har set mange Javaprogrammer og syntaxen ligner C# rigtigt meget.

Start med at tænke over opbygningen af systemet. Lav et design før du koder, lav databasedesign, osv. osv. Få styr på hvilke funktionaliteter der skal være i systemet, få skrevet virksomhedens krav ned og beskrevet.

Det lyder som et meget stort projekt, afhængig af funktionaliteten. Jeg har selv implementeret og udviklet nye funktionaliteter i et Amerikansk ERP system i mange år og bare lagerdelen af systemet var på mange 100.000 kodelinjer!

Det skal selvfølgelig ikke afskrække dig, men det bør fortælle dig at planlægningen er vigtig. Ellers går du hurtig død i det.

Har virksomheden specificeret systemet for dig, eller skal du også selv gøre det?



Ja det har de..:)
Jeg har fået krav til systemet fra virksomheden...:)



Sørg for at bygge systemet op i lag. Så du har brugergrænsefladen, forretningslogikken og databaseinterfacet i hvert sit lag. Det gør det nemmere at vedligeholde i fremtiden.

Jeg tænker også på, at det må være en meget lille virksomhed, siden de tør at udvikle noget fra bunden og basere det på en udvikler der først skal lære sproget :-)

Hvilken database skal du anvende når det er en Windows applikation?




I java har jeg prøvet mySQL database.. hvad vil være bedst i C#..??



Har virksomheden en SQL server i forvejen i et Windows setup vil det være oplagt. Ellers kan man jo vælge alt mellem himmel og jord.



<< < 12 > >>
t