Beholde fils originale oprindelsesdato

Tags:    website

Hejsa

Jeg har et lille problem med min side.
Det er ikke et decideret problem, men mere min viden om det er forkert.
På min Download CV side er der sat et link til mit PDF CV, og ved siden af står hvornår filen er oprettet.

Mit "problem" er så at denne fil jo altid vil blive "oprettet" når jeg uploader en ny version af mit site. Istedet ville jeg gerne bevare den "oprindelige" fra min side.
Skal jeg virkelig lave noget i en tekstfil eller skrive det i en database for jeg kan få det rigtigt?
Kan det passe det virkelig skal være så "besværligt"?

Håber i kan hjælpe med mit "problem" :)



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Laurits,

For det første, hvorfor overskriver du så filen hver gang hvis den ikke er opdateret? Uploader du bare ALLE filer hver eneste gang du laver selv mindre ændringer eller hvordan?

For det andet, kan du så ikke bruge last modified date i stedet for create date? Det vil vel, under alle omstændigheder, give mere mening? :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Slet ingen der har en ide udover at ligge det i DB?



Mon ikke du kan redigere det i en editor? :)



Hej Laurits,

For det første, hvorfor overskriver du så filen hver gang hvis den ikke er opdateret? Uploader du bare ALLE filer hver eneste gang du laver selv mindre ændringer eller hvordan?

For det andet, kan du så ikke bruge last modified date i stedet for create date? Det vil vel, under alle omstændigheder, give mere mening? :)
Ja jeg ligger alting op hver gang i en zip-fil som overskriver alle filer hvis de er nyere.
Jeg giver dig ret, hvilket jeg også startede med, men da jeg så på siden kunne jeg se den skrev dato'en jeg lagde den op så ændrede det til create date men stadig med samme resultat. Er det virkelig nødvendigt at skulle ligge det i en DB for at kunne bevare den oprindelige dato? Synes bare det virker meget omstændigt "for så lidt".
Mon ikke du kan redigere det i en editor? :)
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener? Vil jeg kunne redigere det oppe på serveren til den er blevet redigeret en dato, før jeg redigerer i den oppe på serveren?



Ellers fastsæt datoen manuelt.

Skal det være knyttet sammen med filen, kan du skrive det i filnavnet. På den måde kan du jo også versionere filerne online, og/eller til dine brugere...



Ellers fastsæt datoen manuelt.

Skal det være knyttet sammen med filen, kan du skrive det i filnavnet. På den måde kan du jo også versionere filerne online, og/eller til dine brugere...
Det drejer sig om min side http://www.dotwest.net/CV/DownloadCV.aspx og
det der står i grønt er dato'en den selv finder, og det andet er filnavnet. Er selv godt tilfreds med filnavnet, og jeg må medgive dig det ville være en løsning der ville fungere, men desværre synes jeg dog desværre ikke det ser synderligt godt og professionelt ud når en person åbner eller downloader filen og der så står datoen i.
Men jeg takker mange gange for ideen og rådet, men hvis det er vil jeg nok så alligevel holde mig til en DB-løsning da jeg synes det vil være kønnere på trods af det er lidt mere omstændigt :$.




Så kan du jo sende en anden header til browseren der fortæller hvad filen skal hedde. :)

En god header er Content-Disposition:
Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"

Og i PHP vil man kunne skrive noget lign.:
Fold kodeboks ind/udKode 


Der må være noget .NET'isk i samme stil



Indlæg senest redigeret d. 02.11.2011 23:37 af Bruger #10216
Så kan du jo sende en anden header til browseren der fortæller hvad filen skal hedde. :)

En god header er Content-Disposition:
Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"

Og i PHP vil man kunne skrive noget lign.:
Fold kodeboks ind/udKode 


Der må være noget .NET'isk i samme stil
Jeg bruger faktisk Content-Disposition når den downloades, men det gør jeg ikke når den åbnes. Men så kan jeg godt løse den ved download og jeg takker mange gange, men jeg må indrømme at jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gøre det når den skal åbnes direkte :(
Du kan i denne tråd løse i toppen hvordan det er implementeret http://www.udvikleren.dk/forum/34833/takkeside-til-download/



t