Asp.net Authentication

Tags:    asp.net sikkerhed

Hejsa

Jeg er igang med at arbejde på et projekt med Authentication. Det virker indenfor vores eget netværket, men vi har ikke prøvet det "rigtigt" live på nettet endnu.
Men mit spørgsmål går på hvordan det virker?
Sender den kun dit userid til asp.net siden hvis man er indenfor samme domæne eller hvordan fungerer det? Er det noget med grupper eller andet i Active Directory?
Eller vil jeg kunne få userid fra deres maskine fra enhver person der tilgår min side på nettet? Og er det ellers muligt at finde ud af domænenavnet, så jeg vil kunne filtrere dem fra der tilgår siden online fra nettet og ikke er en del af vores interne netværk, og kunne se hvem der tilgår denne side fra vores "intranet" selvom det er en www-adresse?

Det er sikkert et meget banalt eller dumt spørgsmål, så jeg beklager på forhånd min uvidenhed :$



1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Laurits,

Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad det er du egentlig søger og hvad du spørger om.

Er det et site du vil have "live" på nettet, som skal bruge jeres interne active directory eller hvordan skal det forståes? Hvis den skal bruge jeres interne netværk, skal serveren selvfølgeli været placeret i jeres interne netværk, og alt afhængig af om der skal være forbindelse til nettet, have et hul igennem firewallen til jeres server og eller have en VPN forbindelse til jeres netværk.

Du kan også se nærmere på en LDAP provider til jeres asp.net site, det medvirker at provideren går ind og arbejder som en Membership provider, altså med login og adgangskode form, som kan arbejde sammen med jeres AD.

Hvis du kunne yde lidt flere informationer, skal jeg se om jeg kan svare på jeres spørgsmål.



t