Anbefaling af Blog

Tags:    asp.net blog

Hejsa

På min side's blog (udviklingsbloggen) er det på nuværende tidspunkt meget tomt.
Da jeg i min blog gerne vil kunne skrive om udviklingsprocessen i denne side også vil jeg egentligt gerne have den startet op på et nogenlunde tidligt tidspunkt.
Så derfor vil høre om nogen kan anbefale noget blog jeg kan sætte ind i min nuværende side som skulle være nogenlunde nemt?

KRAV:
Have flere kategorier
Kunne tagge blogindlæg
Billeder, easy styling af indlæg som alle andre steder

Kategorier er baseret på jeg vil have en personlig blog, en til mine projekter, og en til min professionelle side, og det er ikke "nok" bare at have det som et tag, da jeg ikke vil skulle huske at tagge det hver gang. Og så skal det også kunne kræves at jeg kan putte et indlæg i flere forskellige kategorier, fx at noget om en teknologi både skal stå under den professionelle blog sammen med min egen.

Håber i kan hjælpe mig videre med foreslag og erfaringer :)



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
så du vil have en to-delt blog til privat og karriere, fordi du ikke gider at huske dig selv på at skulle tilføje et indlæg til to forskellige kategorier. Samtidig vil du have en to-delt blog hvor du kan tilføje et indlæg til samme kategori på begge blog dele.

Alle systemer kører typisk i deres eget miljø. Skal du have systemerne til at dele enkelte data-dele er du nødt til at kode det selv. Enten fra bunden eller tage fat i en Open Source udgave.



EDIT:
Har læst videre og der er flere sider der siger at BlogEngine.NET skulle kunne have flere blog liggende simultant istedet for individuelle installationer.
Så det er noget jeg vil se videre på engang når jeg får bedre styr på adgangen til mit webhotel omkring ms sql.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Troede ellers der ville være mange derude som mig der ville adskille forskellige "grene" med andet end tags, for at hver kategori har mere adskilte tags til de forskellige dele.
Sådan så når jeg vælger teknologi under privat så står der omkring nye processorer fx, hvor under erhverv er det hvilke nye ting man lærer eller ønsker at lære fx.
Men det samme kan vel opdeles bare med flere siddenliggende istedet, så det vil jeg se på.

Men er der nogen der kan anbefale noget specifikt der passer godt ind i .NET?



Indlæg senest redigeret d. 28.11.2011 13:43 af Bruger #16651
t