Hjælp til Databaser og c#

Tags:    c# databaser

Hejsa.

Jeg er ved at udvikle et c# program der kræver at jeg bruger en database af en slags. Jeg har prøvet at google på det, men synes ikke jeg har kunne finde noget brugbart.

Jeg er vant til at programmere PHP, og bruge MySQL, men her kan jeg ikke greje hvordan jeg laver en database...

Håber der er nogle der kan hjælpe, jeg er fuldstændig blank her.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det også dit program der skal danne de records og derefter læse, eller kommer de fra et andet system?

Skal du bare læse fra den ene ende til den anden i en XML fil, er 10.000 records ikke det store problem.

Alternativt kan du oprette en SQL database gennem Server-explorer i Visual Studio og bruge den.



Er det en web-applikation eller et Windows program? Hvor mange data drejer det sig om, for en XML-fil kan jo også agere som database hvis det ikke er en stor relationsdatabase du skal lave.

MySql kan forresten også bruges som db i C#, men det er jo mest oplagt når det er en webside du laver.



Det drejer sig om ca. 10.000 records i timen i op til 3 timer af gangen, som skal loades relativt hurtigt også, så jeg tror at en xml fil bliver for tung, uden at være sikker..

Det er til et Windows Program...



Mange tak for hjælpen. Det virker nu! :)



Indlæg senest redigeret d. 05.11.2011 18:55 af Bruger #15028
t