Uddrag af database

Tags:    asp sql

Jeg vil vise posterne i en database med 10 på hver side, og jeg vil gerne have at man kan klikke sig tilbage til de foregående 10 poster og frem til de næste 10 poster. Jeg kan finde antallet af poster og har opdelt datasættet i sider med hver 10 poster. Første side med post 1-10, side 2 med post 11-20 etc. Jeg sender så et sidetal, men nu er mit problem hvorledes jeg bladrer frem i datasættet - f.eks. skal jeg vise side 3 skal jeg bladre frem til post 21 og vise de næste 10 poster. Jeg har brugt autonummereringen, men det går jo ikke, når der bliver slettet poster i databasen.

Kan nogen pege mig i den rigtige retning? Jeg behøver ikke færdig kode - blot et godt råd.

Jan



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Performancemæssigt er nedenstående måske ikke optimalt, men jeg ville gøre noget ala dette:

Først dit recordsæt (som jeg antager hedder RS - ellers skriv dit navn på recordsættet)

Fold kodeboks ind/udVBScript kode 


Vi gør også klar til at sidenummeret kommer med som parameter til siden
Fold kodeboks ind/udVBScript kode 

Du skal så lave forrige og næste knapper:

Fold kodeboks ind/udVBScript kode 


Og så kan du vise resultaterne
Fold kodeboks ind/udVBScript kode 


Det burde virke nogenlunde eller give dig en ide til at komme videre



Indlæg senest redigeret d. 18.11.2011 23:54 af Bruger #9814
Du kan gøre det meste af arbejdet med LIMIT funktionen i SQL.

På youtube findes der en gut der hedder Alex, han kører noget som hedder PHPAcademy.

Så på youtube phpacademy pagination, så kommer der en tutorial frem der viser hvordan man laver det i PHP.

Så skal du blot få opskrevet det til asp. (der kan jeg desværre ikke hjælpe dig).
Men han bruger SQL til at gøre en del af arbejdet, og SQL er altså det samme.

God fornøjelse



Tak for svaret, Brian. Jeg har arbejdet lidt med din løsning, og min rs.Pagecount returnerer -1. Der er 9 poster i databasen, og rs.pagesize = 3. Nogen forslag?

Jan



t