Stress test af hjemmesider

Tags:    stress-test website

Hej udvikleren.

Jeg sidder og søger lidt på google omkring hvad stress test af hjemmesider går ud på.
Jeg har en travlt optaget kammerart der arbejder inden for området.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt omkring hvordan en stress test bliver lavet, og hvordan det fungere programmelt?

Og kan det laves i noget så simpelt som, PHP?

Og er der nogen der har forsøgt at stress teste deres hjemmeside selv?

Grunden er at jeg gerne vil køre en test på min egen hjemmeserver, for at teste hvornår den egentligt går ned. Og gerne vil vide mere omkring det.

Tak på forhånd.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ved der er mange der bruger JMeter til stress test af websites. Det kan konfigureres til at køre en serie requests parallelt mange gange.
Søg evt på google efter: JMeter stress test



En stress test varer typisk ikke særlig lang tid, så hvis man tænker sig om, mener jeg ikke der er noget problem. Du kan evt skrive og spørge din udbyder og fortælle hvor mange requests du har tænkt dig at lave. De kan måske også henvise til et tidspunkt på dagen hvor det vil være bedst at gøre det.

Du skal også tænke over hvad du tester. Hvis du er hostet på et traditionelt webhotel, er det måske ikke en god ide at lave en stress test mod udbyderens server. På et webhotel er der hostet rigtig mange websites på samme server og server ressourcer er delt mellem alle sites. Derfor vil du formentlig se store udsving i testresultatet alt efter hvor meget de andre sites på serveren er belastet.

Hvis det er din kode du vil teste, vil jeg mene du skal gøre det lokalt. Er det derimod en dedikeret eller en virtuel server du er hostet på, kan du også få noget ud af at teste direkte mod serveren.



Hey begge 2.

Okay, JMeter og Apache's ab, det skal jeg vidst lige have kigget i sømmene.

Hvad så hvis ens website ligger ude hos fx. one.com eller surftown, det er vel ikke tilladt bare lige at teste sin website af?
Med andre ord, det er vel kun ens egen server man kan tillade sig at teste igennem?

Og hvad med dem der har internet forbindelsen? Der må vel sluges en del ved sådan en test?



Tak for svar Kim. :)

God weekend til jer begge.



t