htaccess subdomain med lan ip?

Tags:    htaccess subdomain url-rewrite

Hej

Jeg kan ikke få mit htaccess til at virke, så tænke jeg om det muligvis var pga min lan server's ip

kode:
Fold kodeboks ind/udKode 


svar:
Fold kodeboks ind/udKode 


nogen der kender et fix ?



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
æh...

man kan ikke have et domæne som dette: test.192.168.0.198

Man kan skrive test, test.dk, sub.test, sub.test.dk eller 192.168.0.198 - alt andet giver ikke mening.

Skal du tilgå din webserver via. f.eks. test.dk, skal du sætte din hosts fil op til at pege test.dk til f.eks. 127.0.0.1


tænkte jeg nok :(

har prøvet at tilføje
192.168.0.198 lanserver.com

til min host fil, virker også fint nok, men stadig ikke med "subdomain" kan det slet ikke lade sig gøre på at teste det på lan.


Du skal også tilføje

192.168.0.198 [subdomæne].lanserver.com

Alle domæner og subdomæner er hver deres lille hus... du kan ikke gå ind i naboens hus, mens du er på vej ind i dit eget hus. :)



æh...

man kan ikke have et domæne som dette: test.192.168.0.198

Man kan skrive test, test.dk, sub.test, sub.test.dk eller 192.168.0.198 - alt andet giver ikke mening.

Skal du tilgå din webserver via. f.eks. test.dk, skal du sætte din hosts fil op til at pege test.dk til f.eks. 127.0.0.1



Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg ved ikke om det fungere, men du kunne jo afprøve det. Jeg har rettet koden til, men ikke testet den :).



Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg ved ikke om det fungere, men du kunne jo afprøve det. Jeg har rettet koden til, men ikke testet den :).


gør desværre ingen forskel.



Altså, jeg gør altid sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 


Til hvis det kører igennem "normale" filer, men igennem en switch gør jeg således:

Fold kodeboks ind/udKode 


Men jeg er desværre ikke helt ekspert i når du bruger subdomæne. Ip adressen burde ikke gøre nogen forskel, da det virker fint på min apache server (xampp), med localhost. Der kan jeg jo også benytte mig af ip adresser. Så jeg ville ikke mene at det var problemet.



ikke nogen der har andre bud?



æh...

man kan ikke have et domæne som dette: test.192.168.0.198

Man kan skrive test, test.dk, sub.test, sub.test.dk eller 192.168.0.198 - alt andet giver ikke mening.

Skal du tilgå din webserver via. f.eks. test.dk, skal du sætte din hosts fil op til at pege test.dk til f.eks. 127.0.0.1


tænkte jeg nok :(

har prøvet at tilføje
192.168.0.198 lanserver.com

til min host fil, virker også fint nok, men stadig ikke med "subdomain" kan det slet ikke lade sig gøre på at teste det på lan.



Ved ikke om det er muligt, men du kan vel tilføje noget lignende dette til din host fil:

192.168.0.198/mappe subdomain.lanserver.com



Indlæg senest redigeret d. 27.11.2011 11:58 af Bruger #10410

Du skal også tilføje

192.168.0.198 [subdomæne].lanserver.com

Alle domæner og subdomæner er hver deres lille hus... du kan ikke gå ind i naboens hus, mens du er på vej ind i dit eget hus. :)


ah jeg havde tilføjet

192.168.0.198 lanserver.com
test.192.168.0.198 test.lanserver.com

noget det der gik galt så :)

nu kommer siden da frem, så er det bare lige at få den til at modtage mit subdomain som en get også.
men det er jo noget nemmere at finde ud af når man kan se siden :)

Tak.



t