Registrering af bestilling i butik

Tags:    php jquery

Hejsa.

Jeg er blevet spurgt om det er muligt at lave automatisk udskrift via en printer (lige som dem der printer en alm kvittering), når en ordre bestilles på en hjemmeside.

Er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt og i givet fald om det kan lade sig gøre?





7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
skulle være muligt, ved dog ik om javascript kan udskrive uden der popper en dialog op, men der findes nok et work around til det, ellers er det bare noget ajax der skal kigger på om der er nogen nye ordre og så ellers udskrive det via javascript.

ellers kan man nok lave en PDF på serveren og så ha' et lille script på serveren der kigger om der er nogen nye pdfer og så udskriver dem :)



Det er ganske ligetil hvis du bare har det der skal printes ud, det kan du jo eventuelt nemt uploade gennem php. Og så bare sende et kald til computeren der er sat til printeren



Hvordan laver jeg det kald?

Jeg er slet ikke inde i at lave sådan noget, så noget kode på hvordan jeg kunne gøre det ville være dejligt :D



hmm, kan du ikke lave auto udskrift med html?

Så er det jo bare at genere en html side i php, med de inputs du har fået fra brugeren, også bliver det printet ud :D



Står serveren der hoster websitet sammen med printeren ?

Ellers skal du nok have en lokal tjeneste hos der spørger efter nye ordre i remote db, og herfra sende ordren til printeren.

I C#, ville jeg gøre brug af en windows tjeneste, en timer og PrintDocument klassen.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.drawing.printing.printdocument%28v=VS.100%29.aspx

Jeg ved ikke hvad du har af lignende muligheder i php, men du kan evt med en scheduled task i windows, hvert minut, kalde en lokal tjeneste i php, ex http://localhost/printNewOrders.php - men er lidt overbevist om at du ikke kan få den til automatisk at printe uden dialog box'e etc skal accepteres - uden brug af java hvis det er web.

Så i min verden er en lille hurtigt C# tjeneste på print serveren hos kunden måden at løse det på.



Det vil komme til at ligge hos en udbyder (one.com eller surftown).

Men hvis der er en der har lyst til at hjælpe mig med at lave denne autoprint funktion må i meget gerne sige til.
HUSK det skal være en lille printer, dem der kan printe kvitteringer lige som man fx får i brugsen.

Jeg kan læse mig lidt frem til at man skal lave en desktop app som checker efter nye ordre i db.
Men at man skal huske at lave en log over hver print den laver, så den kan bruge den til at checke.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan lave det?
Evt. en der kan give en pris på hvad det vil koste at få lavet?
Da kunden blot har bedt mig undersøge om det kan lade sig gøre samt hvad det evt. ville koste at få implementeret.

Han er villig til at sætte en computer op som blot skal stå og afvikle dette, hvor der selvfølgelig er tilsluttet en printer.




Indlæg senest redigeret d. 29.11.2011 13:30 af Bruger #15663
Du kunne evt tjekke om outlooks "regel" system kan udskrive uden dialog box. Jeg ved det er en option.

Altså bare maile til en mail adresse hos kunden hvor en outlook kører med reglen:

betingelse : fra: dinAfstenderEmail@shoppen.dk
handling: udskriv den

mht til at det er en lille printer, er der intet issue, eller jo dit design skal jo passe.

/J



t