OOP i java

Tags:    java oop tutorial klasse

Hej derude!

Jeg har efterhånden endelig kommet i gang med at programmere i java. Jeg syntes det er meget svært for mig at forstå og bliver hurtig forvirret når jeg læser denne tutorial: http://www.udvikleren.dk/artikler/347/java-programmering-4.-del/

Det er sikkert bare mig.

Men jeg kan ikk forstå at det er så svært når man skal holde styr på alle de klasser man laver hen i gennem i programmet. Findes der ikk nogle hjælpe værktøjer til at holde styr på sådanne ting?

Isåfald så må det være svært for andre programmører når de skal i gang med at lave større programmer.

MVH Jonas Albertsen



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan benytte en såkaldt IDE, som både hjælper dig med at overskue dine klasser, men også at kode dem. De fleste større IDE's har intellisence osv. der kan hjælpe dig med at rette dine fejl. Et par bud på IDE's til Java der er gode er

- Netbeans
- Eclipse

Man kan sige at formålet med en klasse er at kunne sætte en generel standard for et objekt. En klasse er således en generalisering af det objekt du ønsker at skabe, som faktisk er unikt. Man kan sige at du kan dele op så meget du ønsker, så klasserne bliver så små som muligt, men det er helt op til dig selv hvor lille en klasse skal gøre. f.eks. kan en klasse styre en enkelt 'opgave', men den kan også være garant for flere typer af opgaver, dog inde for samme opgave område. I princippet kan dit program bestå af en eneste klasse, men så har man ligesom mistet pointen i det objektorienterede :)



Indlæg senest redigeret d. 29.11.2011 22:31 af Bruger #4487
t