Rystet hospitals-boss: Ansatte bruger 4.000 timer på Facebook og Dating.dk

Tags:    it-nyheder

Vicedirektør på Hvidovre Hospital er målløs over, hvor meget tid de ansatte bruger på nettet i arbejdstiden.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=6058&cst=4



Ja, det er rystende at primært nattevagt-personale der intet har at lave, er på Facebook i 4 minutter hver i gennemsnit.

Ærligt talt Danmark? Hvor meget kan I have ondt i røven over?



enig med per..
har lidt svært ved at se hvad forskelen på om de sider og glor tv eller er på facebook er..



Indlæg senest redigeret d. 01.12.2011 13:39 af Bruger #3427
Så hvis vi gør det op i kroner og øre og antager at hver ansat koster 300,- i timen. Bliver det til kr. 1.200.000,-

:)



Ja hvis du formoder at alle timerne kunne benyttes til reelt arbejde.. Men mon ikke lønningerne er det mindste problem, hvad med det mistede arbejde de kunne have udført, som hospitalet får en del mere end 300kr i timen for.

Så det må være 300/i.t i udgifter og 1xxx/i.t for mistet indtægt.

/J



Det er lige lidt over en time hver medarbejder bruger om måneden til "fis", jeg ville sige det er godkendt, glade medarbejdere er vel gode medarbejere, jeg synes faktisk det er utroligt lidt de bruger nettet privat.



Jeg tror ikke de timer konverterer 1:1 til arbejde. Det gør mine her på arbejdet fx. ikke (der er vist lavet flere undersøgelser at de ikke er tilfældet - så det ikke kun er mig). Sådan hænger tingene ikke sammen, den tid vil så blive brugt på noget andet i stedet.

Hvis vi absolut skal tage det regnestykke, hvor meget tror i så rygere der skal udenfor og ryge et par gange om dagen koster?

Hvad tror i sms'er koster - hvis hver ansat, sender i snit 5 sms'er i arbejdstiden?

Hvad tror i toiletbesøg koster? Forstærket af alle dem der drikker vand/te/kaffe.

Problemet er at den tid brugt på disse ting ikke konverterer til arbejde.



Indlæg senest redigeret d. 01.12.2011 14:12 af Bruger #2730
t