Link til fil på netværksdrev

Tags:    asp html link fil

Hej

Jeg har behov for at kunne linke til samtlige filer på et netværksdrev med ASP, hvor man derefter kan trykke på linket for at åbne/gemme filen. Jeg kan dog ikke få det til at virke.. Er det overhovedet muligt ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt?

HTML koden jeg har afprøvet er:

<a href="file:///C|\temp\test.docx">here</a>
<a href="file:///C:\temp\test.docx">here</a>

<a href="C:\temp\test.docx">here</a>

<a href="file:///C:/temp/test.docx">here</a>
<a href="file:///C|/temp/test.docx">here</a>

<a href="file:///localhost/C:/temp/test.docx">here</a>
<a href="file:///localhost/C|/temp/test.docx">here</a>


Det bør siges, at alle er tvunget til at bruge internet explorer, og at alle har drevene defineret på samme måde ala "F:\something\something".

På forhånd tak for hjælpen :)



Indlæg senest redigeret d. 01.12.2011 14:09 af Bruger #14927
7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvad hvis du tager ipen fra serveren (F:)
og skriver:
<a href="http://x.x.x.x/....docx">here</a>

har ikke mulighed for at testet det, bare et gæt :)



okay, har serveren et statisk navn så? fordi så kan du måske bruge
<a href="\\server-navn\mappe\fil.docx">here</a>

også bare et gæt.

ellers kan du måske find ipen igennem ASP og udskrive den sådan at hvis den bliver ændret opstår der ikke problemer.


skal ikke udelukke man kan gøre på den anden måde også, men jeg har ik noget kenskab til hvordan.



ved godt det ikke er det du søger men, var det ikke nemmere at lave det med FTP?

<a href="ftp://192.168.x.x/tmp/test.docx">here</a>

så er der ik noget krav om browser eller drevet skal være defineret.



Jeg har desværre ikke umiddelbart mulighed for at opsætte en FTP, da det er i et strengt arbejdsmiljø.

Derudover har jeg fundet ud af at disse links faktisk virker i en ellers tom HTML-fil på skrivebordet, hvorimod de ikke virker i ASP-testmappen på C:\Inetpub\wwwroot.. der sker simpelthen intet, når man trykker på dem.

Er der nogen sikkerhedsindstillinger for ISS eller så noget jeg skal ændres?

Kan det tænkes, at disse links vil virke på en decideret webserver med ASP installeret?

EDIT: Denne ellers tomme HTML-fil fra skrivebordet fungerer heller ikke, når den lægges ind i mappen og køres på samme måde som ASP-filerne med stien http://localhost/MyWeb/test.html



Indlæg senest redigeret d. 01.12.2011 16:18 af Bruger #14927
Det virker med DFS-stier til mapperne!

Tak Kenneth :)

Hvis jeg kunne få det andet til at virke, ville det dog være bedst, da det ikke er en helt optimal løsning.. DFS-stierne kan jo godt ændre sig, og så vil hele hjemmesiden fejle :/



Nej, det har den desværre ikke. Det er blot en netværksmappe, der skal linkes til, ikke en decideret server.

Jeg kan ikke umiddelbart finde hvordan man kan finde DFS-stien vha. ASP, men det er helt sikkert en løsning.

Endnu en gang tak for hjælpen :)

EDIT: Det er meget mærkeligt.. På PC'en lige ved siden af duer det selvsamme ASP-script ikke.. den giver fejlen, at "stien kunne ikke findes" selvom jeg sagtens kan gå ind på den præcist samme sti med den computer.. At linke til C-drevet fungerer fint.

Nogen idéer til hvorfor det kan være?



Indlæg senest redigeret d. 01.12.2011 18:55 af Bruger #14927
Pas, har ik brugt Windows siden jeg skiftet job 1.5år siden, så kan ik engang prøve at kigge på det på min pc. selv om jeg savner min windows pc lidt nogen gange, nå men det skal jo ik gå hend og bliven en win/osx debat det her :P

har desvære ik nogen bud.



t