Program

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Hejsa

Jeg skal lave et program, og den skal kunne:

Et program med en funktion, der kan omsætte et månedsnummer til et månedsnavn (hvis f.eks. måneden kaldes med en værdien 12 som parameter, skal den returnere værdien ’December’). Funktionens signatur skal se sådan ud:
private string KonverterMaanedsnr(int nr)
Programmet skal derefter bede brugeren indtaste et månedsnr, kalde ovennævnte funktion med månedsnr som parameter, og vise det månedsnavn funktionen returnerer.
Jeg må selvom om det skal være et Consolprogram eller om jeg vil lave en Windows grænseflade.

Nogen der kan hjælpe mig og give et forslag?

Indlæg senest redigeret d. 03.12.2011 14:57 af Bruger #16870
17 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Big O notation har intet med afviklingstiden at gøre, men beskriver blot kompleksiteten af en algorithme.

Der bliver jeg desværre nød til at være uenig med dig. Big O notationen, kan beskrive, hvor meget dit programs afviklings tid ændre sig med de givne inputs.. Altså, du kan se om dit program har en konstant, logaritmiks, linear vokser exponentielt eller andet, afhængig af din input størrelse.

Big O notation har intet med afviklingstiden at gøre, men beskriver blot kompleksiteten af en algorithme.

Der bliver jeg desværre nød til at være uenig med dig. Big O notationen, kan beskrive, hvor meget dit programs afviklings tid ændre sig med de givne inputs.. Altså, du kan se om dit program har en konstant, logaritmiks, linear vokser exponentielt eller andet, afhængig af din input størrelse.

Så du siger at hvis vi har en algorithme, så vil O(n) "versionen" altid være hurtigere end O(n^2)?

Touché. Dit første svar kunne dog tolkes forkert.

Indlæg senest redigeret d. 03.12.2011 18:30 af Bruger #16594
Det var så slet ikke det han sagde.

Tak til jer alle :)

God løsning Lars :-)

Dog vil man på en Engelsk Windows få præsenteret månedesnavnene på Engelsk.

Indlæg senest redigeret d. 04.12.2011 21:31 af Bruger #9814

Det er vel det man så har valgt :)=

Det er vel det man så har valgt :)=

Da ikke hvis applikationen man udvikler er på dansk? Så vil det se lidt tosset ud at månederne vises på engelsk.

<< < 12 > >>
t