Hvad nu, Firefox? Mister 500 millioner kroner i støtte fra Google

Tags:    it-nyheder

Mozillas lukrative aftale med Google stopper nu, uden at der er nye indtægtskilder på plads. Det gør fremtiden for Firefox uvis.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=6066&cst=4



Det er lidt trist. Ingen tvivl er Chrome en bedre browser idag og Mozilla har ikke kunne fornye Firefox de seneste år. Jeg skiftede til Firefox tilbage i 2006 ca. men desværre hoppede jeg på Chrome vognen for ca. 2 måneder siden.

Håber Mozilla får nogle nye aftaler på plads :)



Nej, Firefox er jo slet ikke blevet fornyet gevaldigt over det sidste halve år. Udviklingen har stået HELT stille. :D

...Nåh, nej, vent.

Men altså, jeg har jo spået om denne dag i årevis. Medmindre Mozilla får lavet en aftale med Bing istedet(som der går rygter om), er de færdige. Men mon ikke Firefox fortsætter alligevel, som community-dreven browser.



Jeg er begyndt at sidde lidt side om side med de to.
Mit primære grundlag for at stadig bibeholde Firefox er helt klart deres extensions som Chrome ikke kan matche.
Dog er det blevet sværere at holde flere extensions kørende på sin maskine pga. de hurtige opdateringer hvilket i nogle tilfælde skaber problemer med kompabilitet.
Jeg har ikke afskrevet Firefox endnu, og synes faktisk de har gjort flere gode initiativer for at kunne følge bedre med - men ved ikke om det er nok desværre.



Jeg har altid været glad for Firefox, men må indrømme jeg er bailet til fordel for Safari, Safari er fantastisk efter det har fået indbygget firebug (: Firefox crasher og suger simpelthen for mange ram..

Vil dog hellere bruge det frem for Chrome, som jeg ikke bryder mig om.



i min verden er firefox stadig klart best til at fejlfinde i (addons), men bruger selv chrome til privat brug.



t