problem: webside overført til DVD

Tags:    net

Hej

Jeg fik startet et EU projekt til udvikling af en non-profit uddannelse for folk der arbejder med forældreløse børn i hele verden. Den ligger på linket på 8 sprog, og 16 mere er på vej på
www.fairstart.net/training

Det er meget vanskeligt at lave den på en DVD-version, som er nødvendig for de fjerne børnehjem i junglen, der ikke har internetopkobling.

Men den er jo designet til web, som et mix af tekster, videodemoer m.v.. Så når jeg brænder en DVD tager den typisk nogle af mapperne med, men skriver så "Midlertidig brænding" i stedet for mappenavnene på DVD udgaven.

Desuden sker der det, at når man i DVDen klikker på filen "winopen" som webmasteren har lagt ind, åbner en tom browserside i Internet Explorer, og der spørges til om man vil sikkerhedsgodkende ndholdet. Når man så svarer ja, åbner der en blank side i stedet for forsiden på programmet.
Har prøvet at åbne i en anden browser, der går det sommetider OK, så der er måske også nogle sikkerhedsindstillinger man skal ændre for at kunne åbne?

Jeg ved ikke en hujende f.. om programmering - er der en ekspert derude med et forslag?

Jeg sender gerne en DVD til gennemsyn hvis nogen mener de kan give et bud.

hilsner
Niels




9 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Da det er en hjemmeside som er lavet i flash, skal du blot eksportere den som en air fil.

Gør du dette vil air nemlig helt automatisk følge med, og bede om lov til at blive installeret når en person prøver at anvende den.



Hvis det er, kan du så ikke zippe indholdet der er lagt på DVD'en, og ligge op et sted hvor vi kan se hvad det drejer sig om.
Så det nemmere at gennemse om nogle adresse er relative eller absolute, eller hvad der kan være skyld i disse problemer :)



Hvis det er en webside, som du overfører til DVD kræver det en af disse to ting - en web server hvis du bruger et programmerings sprog så som PHP eller ASP.NET ellers kræver det hele websitet er statisk html.

Hvordan er sitet bygget? Er det bare en html fil som "winopen" åbner op?



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2011 14:23 af Bruger #15754
Iflg. linket som der henvises til, er det bare en flash side hele vejen igennem



Da det er en hjemmeside som er lavet i flash, skal du blot eksportere den som en air fil.

Gør du dette vil air nemlig helt automatisk følge med, og bede om lov til at blive installeret når en person prøver at anvende den.



Hej igen

Tusind tak for hjælpen. Det lyder genialt.
Øh...hvordan eksporterer man den lige som en air fil???
En bruger foreslog jeg zippede den og lagde den op på nettet. Hvordan zipper man den, og hvor skal jeg lægge den hen?
Sorry, jeg ved hvordan man sender en mail og derfra er jeg stået af (er 59 år) - men jeg sender al jeres gode info videre til webmasteren.



Her er en side der forklare hvordan man gør

Hjælp



Fedt. Måske det kan virke. Er der meget forskel på air og winopen, som den bruger nu?




Adobe AIR 3 kræver windows XP eller nyere. Hvis du er sikker på din målgruppe har det så er det jo fint nok.



Ja, det har de langt fleste steder - der er altid en eller anden der har en nyere udgave.




t