Gode idéer

Tags:    java gui swing spil feedback

Hej alle herinde på udvikleren,


Så har jeg siddet, og jule hygget lidt i en 1½ times tid, og havde lige lyst til at vise jer resultaterne :)

Det jeg har forsøgt på at lave er en version af det kendte spil Space-Shooter, som I kan se et billede af her .

ScreenShoot

Eller, hvis I skulle have lyst til at prøve spillet og komme med nogle idéer til forbedringer, så kan det hentes i .jar format her: Selve Spillet








Kan du kun skyde 'enkelte' skud ud, fordi hvis dette er tilfældet, kunne do jo lave lidt flere våben, der kunne bruges. F.eks. den 'bombe' eller 'supersonisk' lydbølge der smadrede alt indenfor en given radius af skibet. Måske gøre dette våben tidsbegrænset, så når det er brugt, så går der måske 10 sekunder, før du kan bruge det igen. Evt. vise hvornår den er klar med en lille gauge (progres bar).

Du kunne evt. også lave en score, med tilhørende scoreboard, hvor resultatet blev gemt i, sådan så man kan prøve at slå vennernes rekord :)

Held og lykke med spillet, og god Jul til dig kevin :)



Indlæg senest redigeret d. 07.12.2011 18:46 af Bruger #4487
Music option.
Slå musik til / fra, men helst noget godt musik så man ikke vælger at slå det fra :p noget der passer til den stemning af smadre UFO,er. f.eks http://www.youtube.com/watch?v=xfu0XBf8kmk som eksempel (hørte den ikke færdig)

Forskellige skins til dit "fly" + fjender.

Shield ability til dit "fly" så du ikke kan tage skade i en rum tid.

Power ups til våben / skjold.

En / flere bosser i enden af en bane.

3D :D

Multiplayer local / wan.

easy / medium / hard / insane funktion.

lidt til at starte på :p

Ikke fordi at jeg kan det vilde java. Men kunne være meget sjovt at lave sådan et projekt. Havde tænkt over selv at lave et skak spil, eller et program / script / hvad i ville kalde det. Som kan spille skak mod en person / microsofts skak IE --.-- den slår mig. Eller en der kan ligge en 7 kabale :p

Edit.

Pause funktion.

Save funktion.



Indlæg senest redigeret d. 08.12.2011 11:16 af Bruger #16700
t