Valg af resultat med Date_Time

Tags:    php sql

Kære udviklere!

Nu sidder jeg ganske fint og bikser noget kode sammen. Jeg fik hjælp for ikke så længe siden af nogle fantastisk gode folk her på udvikleren, omkring noget GROUP sortering i mysql_query. Det virker også fantastisk, men nu ligger mit spørgsmål i at jeg gerne vil have nogle resultater trukket ud fra databasen, i henhold til måned og år både i tabellen og i url adressen.

Eksempelvis kan jeg have en url adresse der lyder på
?date=12-2011

Så skal den trække et resultat ud hvor måneden er december, og året er 2011. Faktisk skal den trække alle resultater ud af databasen, på de primisser. Hvordan gør jeg det? Jeg har nemlig sat min time op som et timestamp (vil jeg gå ud fra).

For at trække månednavne, ud fra timestamp, ud af databasen bliver jeg nød til at gøre således:

SQL fremkaldelse
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Udskrivelse til HTML
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Er der nogle der kan hjælpe mig frem?



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan benytte dig af mktime.

Følgende kode vil returnere UNIX-timestamp for 01-12-2011.
Fold kodeboks ind/udKode 

eller
Fold kodeboks ind/udKode 

I bund og grund er begge dumme løsninger, og du burde i stedet gemme dine datoer i MySQL's indbyggede DATETIME-format, der netop er lavet for at løse den slags problemer du står med. I dine forespørgsler konverterer du alligevel alle din UNIX-timestamps til DATETIME-format (FROM_UNIXTIME(...)).



Indlæg senest redigeret d. 10.12.2011 02:19 af Bruger #16825
Skide godt, tusind tak!



t