Hvordan laver jeg en test der afhængig af svar givet forskellige udfald?

Tags:    php html quiz test formular

Jeg ønsker at lave en test ala dem der var virkeligt populære tilbage i starten af 00erne. Sådan noget med "Hvilken personlighed er du?"

Så svarer man på tyve spørgsmål - og har man en overvægt af eksempelvis svarmulighed 4 så er man en bestemt type - og så får man en beskrivelse af dette "du er sådan og sådan og sådan"

Er det en overvægt af svarmulighed 3 så er det "sådan og sådan og sådan" du er.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver dette, omend ikke andet så fortælle mig hvor på nettet der findes en tutorial eller lignende?

Det er selvfølgelig på min egen hjemmeside jeg skal have dette - så svar på hvordan jeg finder onlinetests jeg kan linke til frabedes :)

mvh
Godzilla



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
DU kunne have et array der havde fire elementer, hvert element var er henholdsvis a, b, c eller d. Et stykke kode kunne se således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Vores array counter indeholder altså fire elementer, alle i starten selvfølgelig nul. hvis nu der er svaret a, på et af dine spørsgmål, kan du så bare talle 'a' op (dette er også index nul, men da arrayet er associativt, kan du også bare benytte dens alias). Linien $counter['a'] = $counter['a'] + 1; tager elementets værdi i 'a', som i starten er 0, og lægger en til. Herefter lægges den nye værdi tilbage i arrayet. På den måde kan du tælle det op, og til sidst kan dit array måske se således ud
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Nu kan du gå igennem dine fire elementer og tjekke hvilken en der er højest, og herefter få svaret du ahr brug for.



Indlæg senest redigeret d. 10.12.2011 15:45 af Bruger #4487
Uden at har overvejet det yderligere:

Du kunne lave et array hvori du gemmer resultaterne, så bliver der svaret "A", gemmes dette i arrayet. - Til sidst løber du dit array igennem og tæller antal A'er, B'er mv.

Så kan du sammenligne din tællevariabler for svarmulighederne, og dermed bestemme hvad svaret skal være



Nu er jeg nok ikke lige den mest kodestærke :/

Kan du give et eksempel på hvordan det ser ud? Så snart 'fidusen' er der kan jeg nok godt resten. Men lige ud fra din kommentar der er jeg stadig på bar bund (:

mvh
gz



DU kunne have et array der havde fire elementer, hvert element var er henholdsvis a, b, c eller d. Et stykke kode kunne se således ud:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Vores array counter indeholder altså fire elementer, alle i starten selvfølgelig nul. hvis nu der er svaret a, på et af dine spørsgmål, kan du så bare talle 'a' op (dette er også index nul, men da arrayet er associativt, kan du også bare benytte dens alias). Linien $counter['a'] = $counter['a'] + 1; tager elementets værdi i 'a', som i starten er 0, og lægger en til. Herefter lægges den nye værdi tilbage i arrayet. På den måde kan du tælle det op, og til sidst kan dit array måske se således ud
Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Nu kan du gå igennem dine fire elementer og tjekke hvilken en der er højest, og herefter få svaret du ahr brug for.


Perfekt svar! :-)

Tusind tak skal du have. Så gik lyset op :)

Ha' en god lørdag.



t