Foreslag: Indlæg løst

Tags:    udvikleren.dk

Godaften udviklere

Dette er ikke fordi jeg ser det som et egentligt problem, men mere en tanke jeg fik fra et andet forum jeg er på.
Dette andet forum er brugerne gode til at redigere "hovedindlæget" til "titel [LØST]", når dette ikke længere er et spørgsmål der skal hjælp med.
Dette kunne også sagtens gøres herinde for hurtigt at give en grafisk repræsentation af dette "spørgsmål" er ikke længere noget der behøves hjælp med. Der er masser af muligheder udover repræsentationen, om det er et grønt kryds eller lysegrøn baggrund så man kan se dette er løst, men udover dette er der også mange andre muligheder.
Fx for at tilpasse søgninger med priotering med at "spørgsmål der er løst" kunne komme højere når en bruger forsøger at se om dette er noget nogen har "løst" før.
Der kan notificeres om at når et "spørgsmål" man følger er løst, således ved man at dette skal man ikke se på/hjælpe med mere, eller hvis det er noget man følger fordi man selv kunne bruge hjælp til dette.
Man kan også påskønne karme-systemet ved at hvis personen der har stillet spørgsmålet, klikker nu er det løst, og så spørges om det blev løst via et/flere indlæg i dette spørgsmål (i tilfælde af brugeren ikke allerede har afgivet karma til nogle svar til dette spørgsmål), og derved påminde brugeren om at påskønne brugere der hjælper ved at afgive karma til de hjælpende parter i spørgsmålet.

Hvad siger i? Lyder det som overflødigt tidsspilde?



Godaften udviklere

Dette er ikke fordi jeg ser det som et egentligt problem, men mere en tanke jeg fik fra et andet forum jeg er på.
Dette andet forum er brugerne gode til at redigere "hovedindlæget" til "titel [LØST]", når dette ikke længere er et spørgsmål der skal hjælp med.
Dette kunne også sagtens gøres herinde for hurtigt at give en grafisk repræsentation af dette "spørgsmål" er ikke længere noget der behøves hjælp med. Der er masser af muligheder udover repræsentationen, om det er et grønt kryds eller lysegrøn baggrund så man kan se dette er løst, men udover dette er der også mange andre muligheder.
Fx for at tilpasse søgninger med priotering med at "spørgsmål der er løst" kunne komme højere når en bruger forsøger at se om dette er noget nogen har "løst" før.
Der kan notificeres om at når et "spørgsmål" man følger er løst, således ved man at dette skal man ikke se på/hjælpe med mere, eller hvis det er noget man følger fordi man selv kunne bruge hjælp til dette.
Man kan også påskønne karme-systemet ved at hvis personen der har stillet spørgsmålet, klikker nu er det løst, og så spørges om det blev løst via et/flere indlæg i dette spørgsmål (i tilfælde af brugeren ikke allerede har afgivet karma til nogle svar til dette spørgsmål), og derved påminde brugeren om at påskønne brugere der hjælper ved at afgive karma til de hjælpende parter i spørgsmålet.

Hvad siger i? Lyder det som overflødigt tidsspilde?


sådan var det før i tiden da der blev brugt "UP" - ved ik hvad ordsagen til det blev lavet om er, men syndes nu ik jeg savner den function.



Så længe mange trådstartere ikke engang kan finde ud af, at stemme på de løsninger som de har fået, kan vi nok desværre ikke forvente at de også skal rette deres subject til noget andet.

Så det er vist en dødssejler på forhånd.



sådan var det før i tiden da der blev brugt "UP" - ved ik hvad ordsagen til det blev lavet om er, men syndes nu ik jeg savner den function.

Som jeg også skrev så var det ikke noget vigtigt eller jeg heller savner specielt, men kunne blot se muligheder i brugervenligheden og måske booste karma-givningen en smule ved at "hjælpe" dem der glemmer det eller ikke forstår det.
Så længe mange trådstartere ikke engang kan finde ud af, at stemme på de løsninger som de har fået, kan vi nok desværre ikke forvente at de også skal rette deres subject til noget andet.

Så det er vist en dødssejler på forhånd.

Det var meningen de skulle have en knap der kunne sige at nu er spørgsmålet løst, som ville give en repræsentation af det er løst når man ser på oversigten. Tænkte at hvis de så blev "mindet om" at give karma så var det måske nemmere, men kan være du har ret i det er en dødsejler.



Kunne faktisk være rimelig genialt, eftersom de fora jeg læser fra en Google søgning - i mange tilfælde også tilbyder sådan en feature.
Så ved man da, som ivrig Google søger - at denne forumtråd er løst, dermed findes der en besvarelse.

Man kunne jo sagtens fra Udviklerens side, tilsnuske <title> tagget denne løsning - hvis indlæggets forfatter har givet rating til de kommentarer der nu er relevante og løsningen hermed er fundet.
Mange indlæg her på Udvikleren bliver jo netop løst, når trådopretter giver rating til brugeren som kom med den helt rigtige løsning, eller andre som også bidrog til løsningen.

Det ville være rart, set fra Google brugerens øjne - at få følgende smidt i hovedet:

DATETIME versus time() [SOLVED]

Fordi som jeg skrev førnævnt, så ved man at denne tråd er værd at kigge på.

Det bør Udvikleren kigge på, da dette ville med garanti få dennes trafik og hits i vejret - og at "Google brugeren" måske vil overveje en brugerkonto, fordi "her bliver tingene da løst, her kan man spørge og få konkret svar".

Endvidere bør man fra Udviklerens side skabe en grænse for minus karma. Hvis brugeren ikke opfører sig korrekt/modent eller whatever med dennes indlæg kan man minus'e dem - men der bør være et max på minuspoint som simpelthen sletter brugeren til sidst.
At man har minus i karma, betyder vel at man ingen interesse har at hjælpe andre - og der kan vel næppe være en fremtid hos Udvikleren (rent brugermæssigt).





Indlæg senest redigeret d. 12.12.2011 15:54 af Bruger #16613
t