Simpelt nyhedssystem

Tags:    news nyhed system

<< < 123 > >>
Hej

Jeg står og mangler et simpelt nyhedssytem, hvor jeg kan oprette og slette nyheder. meningen er at den skal vise en lille smule af nyheden, og så havde et link i bunden hvor man kan trykke sig videre til hele artiklen.

Det skal også gerne være en admin del.




Mvh. Kristoffer Randrup



23 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tak :D


Får denne fejlkode

// Opret forbindelse til databasen $host = "lokalhost"; // localhost eller ip $dbuser = "dalumvenner.dk"; // database brugernavn $dbpass = "123456"; // database adgangskode $dbname = "dalumvenner.dk"; // database navn $connect = mysql_connect($host, $dbuser, $dbpass); $db = mysql_select_db($dbname, $connect); if(!$db) { die(mysql_error()); // udskriv fejl hvis der ikke kunne oprettes forbindelse til databasen } // Gå videre if(isset($_POST["opret"])) { $error = false; $fejlbesked = ""; $emne = mysql_real_escape_string($_POST["emne"]); $indhold = mysql_real_escape_string($_POST["indhold"]); if(!empty($emne)) { if(strlen($emne)>=10) { $error = false; } else { $error = true; $fejlbesked .= "Emnet skal være på mindst 10 tegn!
"; } } else { $error = true; $fejlbesked .= "Emnet skal udfyldes!
"; } if(!empty($indhold)) { if(strlen($indhold)>=25) { $error = false; } else { $error = true; $fejlbesked .= "Indholdet skal være på mindst 25 tegn!
"; } } else { $error = true; $fejlbesked .= "Indholdet skal udfyldes!
"; } if($error == true) { echo $fejlbesked; } else { $sql = "INSERT INTO nyheder VALUES ('', '". $emne ."', '". $indhold ."')"; $query = mysql_query($sql); if(!$query) { die(mysql_error()); // udskriv fejl hvis der ikke kunne oprettes sendes info til databasen } else { echo "Nyheden er oprettet!"; } } }

Hvad skal jeg gøre?



Indlæg senest redigeret d. 13.12.2011 16:42 af Bruger #16926
Hvis din server udspytter hele php koden.

kaldte du enten ikke filen for xxx.php
eller din server fortolker ikke php



Tak :D


Får denne fejlkode

// Opret forbindelse til databasen $host = "lokalhost"; // localhost eller ip $dbuser = "dalumvenner.dk"; // database brugernavn $dbpass = "123456"; // database adgangskode $dbname = "dalumvenner.dk"; // database navn $connect = mysql_connect($host, $dbuser, $dbpass); $db = mysql_select_db($dbname, $connect); if(!$db) { die(mysql_error()); // udskriv fejl hvis der ikke kunne oprettes forbindelse til databasen } // Gå videre if(isset($_POST["opret"])) { $error = false; $fejlbesked = ""; $emne = mysql_real_escape_string($_POST["emne"]); $indhold = mysql_real_escape_string($_POST["indhold"]); if(!empty($emne)) { if(strlen($emne)>=10) { $error = false; } else { $error = true; $fejlbesked .= "Emnet skal være på mindst 10 tegn!
"; } } else { $error = true; $fejlbesked .= "Emnet skal udfyldes!
"; } if(!empty($indhold)) { if(strlen($indhold)>=25) { $error = false; } else { $error = true; $fejlbesked .= "Indholdet skal være på mindst 25 tegn!
"; } } else { $error = true; $fejlbesked .= "Indholdet skal udfyldes!
"; } if($error == true) { echo $fejlbesked; } else { $sql = "INSERT INTO nyheder VALUES ('', '". $emne ."', '". $indhold ."')"; $query = mysql_query($sql); if(!$query) { die(mysql_error()); // udskriv fejl hvis der ikke kunne oprettes sendes info til databasen } else { echo "Nyheden er oprettet!"; } } }

Hvad skal jeg gøre?


Wordpress :-)




Er du sikker på dine informationer er korrekte?



Nå der er en tredje mulighed.

I den post du tog kode fra mangler der <?php ?> om PHP koden.



Som @Jens P. Svensson skriver, så mangler du php tags rundt om koden. Jeg skrev nemlig kun den rå kode til dig, men du skal lige smide

<?php
- før koden, og

?>
- efter koden. Så burde den komme med noget andet :).



Manger der ikke en fil der opretter opretter en tabel?



SQL
Fold kodeboks ind/udSQL kode 


P.S. Er ikke testet!



Indlæg senest redigeret d. 15.12.2011 13:06 af Bruger #16025
Kunne ikke rigtig få det til at virke så jeg overvejer lidt dette her
http://www.phptoys.com/product/micro-news.html

Det fungere også rimelig fint, men mit eneste problem er bare at jeg ikke kan slette nyhederne igen, nogen der kan hjælpe med det?

Eller hvis i har bud på andre der ligner dette.



Indlæg senest redigeret d. 16.12.2011 01:47 af Bruger #16926
Hvorfor virkede koden ikke som jeg skrev? Fik du nogle fejl?



<< < 123 > >>
t