Custom paging c#

Tags:    c# mssql

Hej,

Jeg sidder og skal igang med at lave lidt paging, jeg har fundet den her sql sætning som jeg har tænkt mig at bruge til at sortere og hente paging siderne ud med:

Fold kodeboks ind/udSQL kode 


Men jeg mangler en simpel måde hvor min paging autogenerer talene efter hvor mange sider der er, jeg er heller ikke helt sikker på hvordan jeg skal "gemme" hvilken side den er nået til(om jeg skal bruge viewstate eller session)

En der kan forklare mig nogenlunde hvordan jeg gør, eller kender en god guide uden at der skal bruges stored procedures. Har tjekket google men der er flere forskellige ved ikke helt hvilken der er bedst.

mvh



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg går ud fra du har nogle frem- og tilbage knapper.
Linksene på dem kan du jo sige "side?page=2" og så læse page-værdien og gange med hvor mange resultater du viser.
Så du ved at side 1 er fra 1 til 20, side 2 er 21 til 40.
Det kan gøres ved at sige
StartRow = ((page-1)*20)+1
EndRow = page*20;

Eksempel: Page=1
StartRow = ((1-1)*20)+1 => ((0)*20)+1 => (0)+1 = 1;
EndRow = 1*20 = 20;

Eksempel : Page=2
StartRow = ((2-1)*20)+1 => ((1)*20)+1 => (20)+1 = 21
EndRow = 2*20 = 40;

Du kan eventuelt sætte 20, som variabel på rowsShowedPerpage=20; Så det nemt at rette din kode til at vise flere/færre resultater.

Og endnu nemmere hvis du sætter page som variabel til 1 fra start af, og så hvis der er en url-parameter at læse så overskrives den, ellers bruges din standart værdi - således undgår du at skulle have Page=1 på din første side.



t