ASP.NET problem i IE9

Tags:    ie9 asp.net postback

Det her er et underligt problem som jeg slet ikke forstår. Jeg er udvikler på et system lavet i asp.net og nu har jeg det mest mærkelige problem efter at browseren er opgraderet til IE9. Det virker fint i firefox og tidligere IE versioner.

Nedenstående scenarie sker KUN i udviklingsversionen, altså når jeg kører websiden fra Visual Studio 2010 og ikke når den er published til serveren.

Vi har en masse web-forms som åbner i et nyt vindue ved klik på et ikon. 3 eller 4 gang vinduet åbner, så står den med en "venter på localhost" og så sker der ikke mere. Hvis man lukker vinduet den forsøger at vise, så er hele websiden død. Det sker altså først ved tredje eller fjerde åbning af vinduet.

Vi har prøvet at køre den lokalt på en IIS i stedet for den indbyggede Cassini webserver. Der er ingen forskel. Vi har prøvet, ikke at køre i debug mode og det giver heller ingen forskel.

Så det er følgende vi er nået frem til:

1. Det sker kun lokalt i udviklingsmiljøet, uanset om det er på min pc eller min kollegas

2. Det sker kun når IE9 er installeret. Ruller jeg tilbage til IE8 er der ingen problemer

3. Det sker både lokalt på IIS og Cassini

4. Det sker ved postback til serveren


Nu spørger jeg så jer kloge, hvordan søren finder man sådan en fejl. Hvad kan jeg prøve?



8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har desværre ikke noget svar, men kan kun sige jeg har prøvet IE9 og der var simpelthen for mange underlige fejl (ligesom din) så jeg skiftede tilbage. Den har også en anden fejl med PDF, hvis du ikke har den nyeste Adobe Reader X kan du opleve at når den henter en PDF som skal åbnes så sker der ingenting når den skal åbnes, ingen fejlmeddelelse eller noget synligt som om der er noget galt - det virker bare ikke.
Nogle gange har jeg haft brug for helt at stoppe den lokale Visual Studio server, så måske du kan prøve det og se om den opfører sig anderledes? For jeg har haft lignende problemer med at min side lokalt ikke fungerer som den skal, og så slukker jeg den lokale webserver og så prøver igen og så virker den lidt tid igen.



Ja det er underligt. Som jeg skrev, så har jeg prøvet både den lokale IIS og den indbyggede webserver. Ingen forskel :-(



hvad er adressen til den lokale iis ? så vi kan se det ?

og har du regget Jeres pc'ere med client filerne til .net 4.0:

fra:
cmd
C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.XXXXX
aspnet_regiis -i

/J



Indlæg senest redigeret d. 15.12.2011 16:29 af Bruger #5789
hvad er adressen til den lokale iis ? så vi kan se det ?


Du vil gerne have et link til min localhost? Den kommer her http://localhost ;)

Jeg har ikke et link til, hvor det kan prøves af da vi har kunder kørende på det.

og har du regget Jeres pc'ere med client filerne til .net 4.0:

fra:
cmd
C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.XXXXX
aspnet_regiis -i

/J


Hvad gør det præcist det du skriver der gør? Problemet er der jo både ved en lokal IIS og den indbyggede Cassini webserver.



... jeg mente nok lidt mellem linierne adgang til din localhost, dvs din remote ip, eller noget dns.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/k6h9cz8h%28v=vs.80%29.aspx

EDIT: kender ikke til cassini

/J



Indlæg senest redigeret d. 15.12.2011 16:40 af Bruger #5789
Jeg skal ikke kunne sige, hvad der er galt, men hvis problemet 'kun' opstår lokalt, og ikke når siden publiceres, så er det jo ikke verdens undergang, selvom jeg da sagtens kan se, det er skideirriterende, samt at det på ingen måde er optimalt ikke at kende årsagen... ville bare lige tilbyde dig denne positive side at se tingene fra, hehe :)



Indlæg senest redigeret d. 15.12.2011 16:45 af Bruger #8985
Problemet kan meget vel ligge i måde IE9 registrer adresser på som man ofte ser med .net systemer.

Http://localhost hedder jo ikke bare http://localhost den har port nummeret med også, som kan give problemer i forbindelse med afvikling af applicationer lokalt...

En anden mulighed kan være din lokale DNS fortolker eller din udbyders som ikke resolver korrekt..

Bare et par tanker :-)



Jeg skal ikke kunne sige, hvad der er galt, men hvis problemet 'kun' opstår lokalt, og ikke når siden publiceres, så er det jo ikke verdens undergang, selvom jeg da sagtens kan se, det er skideirriterende, samt at det på ingen måde er optimalt ikke at kende årsagen... ville bare lige tilbyde dig denne positive side at se tingene fra, hehe :)
Problemet for Brian er nok det samme som jeg ville have..
Hvis man er udvikler på et system og der er forskel på din drift og test-miljø så bliver fejlrettelser og fejlsøgning bare UHYRE besværlig til tider. Så hvis jeg sad i Brian's situation ville jeg nok gøre præcis det samme som ham og forsøge at finde problemet så hurtigt som muligt hvis jeg kunne. :D



t