ASP.NET problem i IE9

Tags:    ie9 asp.net postback

Det her er et underligt problem som jeg slet ikke forstår. Jeg er udvikler på et system lavet i asp.net og nu har jeg det mest mærkelige problem efter at browseren er opgraderet til IE9. Det virker fint i firefox og tidligere IE versioner.

Nedenstående scenarie sker KUN i udviklingsversionen, altså når jeg kører websiden fra Visual Studio 2010 og ikke når den er published til serveren.

Vi har en masse web-forms som åbner i et nyt vindue ved klik på et ikon. 3 eller 4 gang vinduet åbner, så står den med en "venter på localhost" og så sker der ikke mere. Hvis man lukker vinduet den forsøger at vise, så er hele websiden død. Det sker altså først ved tredje eller fjerde åbning af vinduet.

Vi har prøvet at køre den lokalt på en IIS i stedet for den indbyggede Cassini webserver. Der er ingen forskel. Vi har prøvet, ikke at køre i debug mode og det giver heller ingen forskel.

Så det er følgende vi er nået frem til:

1. Det sker kun lokalt i udviklingsmiljøet, uanset om det er på min pc eller min kollegas

2. Det sker kun når IE9 er installeret. Ruller jeg tilbage til IE8 er der ingen problemer

3. Det sker både lokalt på IIS og Cassini

4. Det sker ved postback til serveren


Nu spørger jeg så jer kloge, hvordan søren finder man sådan en fejl. Hvad kan jeg prøve?



8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har desværre ikke noget svar, men kan kun sige jeg har prøvet IE9 og der var simpelthen for mange underlige fejl (ligesom din) så jeg skiftede tilbage. Den har også en anden fejl med PDF, hvis du ikke har den nyeste Adobe Reader X kan du opleve at når den henter en PDF som skal åbnes så sker der ingenting når den skal åbnes, ingen fejlmeddelelse eller noget synligt som om der er noget galt - det virker bare ikke.