Code insertion - Google docs

Tags:    google-docs html code

Hej Udviklere,

Jeg sidder lige og kigger lidt på muligheden for, at benytte mig af Google Docs til at lave indholdet på min hjemmeside, desværre er jeg stødt ind i det problem, at jeg også gerne vil have code-boks lige som vi har her på udvikleren; men kan ikke se hvordan det er muligt, når man ikke kan ændre på html koden i google docs. Denne funktion, kunne jeg nok godt leve uden; hvis jeg bare kunne tage og copy paste den skrevne kode fra eclipse og så få syntax highlighting med over; dette har jeg desværre ikke haft held med, har også forsøgt med notepad++ og eksportere dens syntax highlightning som rtf format til clipboard, og derfra så sætte det ind på google docs; teksten kommer fint ind; men den forbliver sort, har endda også forsøgt mig at benytte mig af nogle af de, der syntax highligtning på nettet; men dette giver det samme resultat.

Nogle, der har nogle gode idéer til hvordan jeg kan løse mine to problemer ?
1) Codeboks
2) Syntax highligtning


På forhånd tak :)



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jo, det ville være et rimeligt godt sted at starte; hvis man nu kunne indsætte html ind i google docs; dette kan man desværre ikke længere :( .. Men ellers, kunne man jo også konverterer sin kode til html, og indsætte denne.. Men da man ikke kan indsætte html, eller andre former for scripts ind i google docs, er dette jo desværre ikke en mulighed.



t