C# datagridview.sort virker ikke med int

Tags:    c# datagridview.sort integer

Jeg er i gang med at lave en applikation, hvor det skal være muligt for brugeren at sortere linjer i et datagridview ved at skrive hvilket nummer den skal have i kolummen "Number". Jeg har følgende kode til at sortere efter de numre der så fremkommer:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Men det virker ikke. Det siger at objektet skal være en string. Er det så en string i stedet for int, giver den fejlen "Handlingen er ugyldig, fordi den medfører et tilbagevendende kald af funktionen SetCurrentCellAddressCore."

Hvordan får jeg dette til at virke? Jeg har en ide om at jeg skal ind og bruge en IOComparer, men er ikke sikker?



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg går ud fra at koden er backend kode og ikke frontend/markup?
Uden at have set specielt meget på det ville mit umiddelbare gæt være at "sensNames.Columns["Number"]" skal konverteres int med Int.Convert(sensNames.Columns["Number"].ToString());

Ellers så hvis det ikke virker så istedet for typeof(int), så prøv med string istedet - da en string sortering stadig burde kunne sortere korrekt ud fra numre.



Undskyld jeg ikke svarer før nu, har ikke fået mail fra udvikleren..

Det virker ikke. Funktionen skal bruge en column, og ikke en string. Derudover, som jeg skrev tidligere, så virker det heller ikke at sætte den til string, der får jeg en anden fejl.



t