Systemgrænseflade

Tags:    ooad c#

Indlæg senest redigeret d. 20.12.2011 00:22 af Bruger #16870
7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal ikke tage stilling til en enkelt håndscanner. Men du skal tage højde for dens "opgave". Dvs. betragt den som en anden applikation, der kan levere et id på en vare. så får du en use case der ser nogenlunde således ud:

* System modtager id fra scanner

Det er et separart system og skal behandles som sådan, dvs. du kan kun skabe et interface til den, og det er "bare" en event når den har læst et id. Så skal dit system reagere alt efter hvilken tilstand det er i og mere er der vel ikke i det?

Det er anden gang inden for kort tid at jeg oplever en trådstarter der sletter sit spørgsmål efter at have fået svar. Det er som udgangspunkt helt uacceptabelt og hvis det er en trend der fortsætter, så må jeg jo lave en restriktion så man ikke kan redigere i sine spørgsmål efter der er kommet svar i dem. Jeg synes bare ikke at det burde være nødvendigt, for der er ingen fornuftig grund til at ødelægge sin egen tråd på den måde!

Mvh.

Kasper (TSW)

Mere præcist ka det ik beskrives. Tak for det :)

Og her tænker jeg straks - hvad var det originale spørgsmål?

Kasper du kunne give mulighed for at stemme på trådstarters indlæg også, på den måde skal brugerne nok selv straffe, i stedet for at fjerne funktionalitet. :)

Det er anden gang inden for kort tid at jeg oplever en trådstarter der sletter sit spørgsmål efter at have fået svar. Det er som udgangspunkt helt uacceptabelt og hvis det er en trend der fortsætter, så må jeg jo lave en restriktion så man ikke kan redigere i sine spørgsmål efter der er kommet svar i dem. Jeg synes bare ikke at det burde være nødvendigt, for der er ingen fornuftig grund til at ødelægge sin egen tråd på den måde!

Kunne man i et sindsforvirret øjeblik forestille sig at der måske kunne være en "uhensigtsmæssighed" i systemet, det enten i visse tilfælde fjernede indlægget, eller øgede risikoen for at man "kom til det". Måske kunne man gøre således at man mere aktivt skulle gøre noget for at fjerne teksten.

Hej Brian,

Altså, jeg vil da ikke udelukke det, men jeg tvivler nu alligevel. Vi ville dog unægteligt blive lidt klogere hvis de to forfattere som gjorde det og hvis tråde jeg også besvarede, lige ville komme med en forklaring :)

Martin, jeg kan godt se din pointe, men for det første er jeg ikke vild med ideen om at der skal stemmes på spørgsmålet selv og for det andet så tvivler jeg på at nogle negative stemmer vil ændre den adfærd - desværre.

Mvh.

Kasper (TSW)

t