Søger Mentor I Java Programmering

Tags:    java programmering

Hej alle !

Jeg er en ung knægt som stadig går i folkeskolen og har puslet lidt med noget java. Min far har været i IT branchen i mere end 20 år, men han er projektleder og står ikke for programmering, så sidste gang han programmerede var under hans uddannelse. Han gav mig denne bog af Henrik Kressner "Java - Grundbog i programmering". Jeg har nu læst den hele og er igang med at løse opgaverne til den, men den er ret svær, specielt fordi jeg ikke rigtig kan få hjælp andre steder end på internettet, men det ville være rart at have en mentor som jeg kunne skrive en mail til, med spørgsmål og som så ville svarer på mine spørgsmål, vejlede mig etc.

Er der nogen herinde som kunne tænke sig at blive en mentor for mig, det bliver ikke særlig krævende, jeg skriver en mail, du svarer, bom bom.

Tak på forhånd.



10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udJava kode 


Fold kodeboks ind/udJava kode 



Det du har problemer med, er nok med at forstå hvad de forskellige parametre betyder, når man opretter sine metoder. Dette er et lidt større emne, så tager for lang tid at skrive her; men hvis du gerne vil vide mere omkring det, så kig på www.java-tuts.dk, og se videoen der høre under Java Basics 4.del: Metoder, her skulle du meget gerne få svar på hvad de forskellige ting, betyder når man opretter metoder :)



Hej Jacob,

Det er præcis det at udvikleren er til for at hjælpe dig med. Du stiller bare dit spørgsmål omkring dit program, og så er der højst sandsynligt nogle venlige sjæle der vil forsøge at besvare dit spørgsmål til deres bedste evne.

Ved at du stiller spørgsmålene herinde i stedet for direkte over mail, eller andre former for chat. Er du på den måde med til at hjælpe andre, der kan have samme problem som du selv har på nuværende tidspunkt :)


Mvh,
Kevin



Jamen okay. Jeg det vil jeg så gerne gøre. I den her bog er jeg nået til et kapitel som hedder: "Klasser og Objekter". Jeg har fået en opgave:

"
Skriv et program der indeholder to klasse loekke og udskriv. I loekke skal main()-metoden være. I udskriv skal der være en metode void lige(), og en metode void ulige(). Metoden lige() skal udskrive "Tallet er lige", metoden ulige() skal udskrive "Tallet er ulige", når de kaldes. I main()-metoden skal en løkke gennemløbes fra 0 til 16. Hvis løkkens kontrolvariabel er lige, skal metoden lige() kaldes; er kontrolvariablen ulige, skal ulige()-metoden kaldes.
"

Jeg bruger Eclipse og har problemer med at erklærer de forskellige metoder.



Tak! Jeg skal på http://www.gameitcollege.dk/, et gymnasium(dyrt et), hvor man lærer at udvikle spil. De vælger kun 60 personer om året, så jeg vil gerne have en god mulighed for at blive valgt, så har tænkt mig at lærer java inden jeg ansøger. Tror du at der er over 60 unge mennesker, som endnu ikke er kommet på gymnasiet, som kan programmere i andet en HTML og andre enkle sprog?



Som Kevin skriver, så brug udvikleren, da andre også kan få gavn af dine problemer :) Du er ikke alene i verdenen :P



Kevin - Skal man ikke importere klassen udskriv til klassen loekke? Eller kan den godt finde ud af det alligevel?

Martin - Skal nok :D



Jacob... Hvis begge 'klasser' ligger i samme package (samme folder/mappe), så behøver du ikke importere den, men hvis du ligger den i en anden package (mappe/folder), så er du nødt til at importere den.

Du kan evt. læse mere om package her - Java Programmering 6. Del (Se nederst).



Så hvis de er oprettet i samme Java projekt i Eclipse, ligger de så i samme package?



Ikke nødvendigvis, men hvis de allesammen ligger i src mappen, så er de i samme mappe ja :)

Du kan oprette packages i eclipse også :)



Okay tak :-)



t