Hvordan ændre jeg tiden fra engelsk tid til dansk og hvor ændre jeg selve ...

Tags:    php cms javascript

Hej alle sammen.

Jeg har her for nyligt fundet et Bet system som jeg ville bruge til privat forbrug men jeg sidder lidt i det problem at.

Hvis jeg opretter et Bet så henter den ens computers tid og det er jo også fint nok men da hosten som jeg bruger har deres server i england så sidder jeg lidt i et problem.

Når man så ville oprette den bet så kan man jo selv vælge om den skal automatisk oprettes senere men. Hvis jeg så vælger at sætte den 1 time tilbage noget så den oprettes med det samme så vil den ikke fordi at det er jo 1 time siden da den jo loader min computers tid og så kan den åbenbart ikke sætte tiden 1 time tilbage.

Men hvis jeg går ind i databasen og tjekker så står det at den er oprettet på den tid jeg oprettede den men stadig med engelsk tid.

Så derfor spørg jeg herinde om det måske var nogen som måske kunne komme med en løsning af en eller anden art.

Har også et andet "problem" jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor jeg ændre selve Site titlen istedet for den med "BetSter - " osv.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med det.

Hilsen
Lasse

P:S Link til download af systemet kan findes her: http://betster.sourceforge.net/



8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ang. dit sites titel, er der ikke en administration hvor du kan ændre titlen? Det er der typisk i CMS systemer.

Til dit andet problem, kan du så ikke bare sætte
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Prøv at leg med det her
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Nu har jeg aldrig været så god til de timezones i dansk tid osv., så jeg plejer at sætte den en time op, eksempelvis
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Selvfølgelig kun hvis tiden er engelsk.



Indlæg senest redigeret d. 25.12.2011 12:37 af Bruger #16025
Det med min sites titel der kan man nemlig ikke i Config phpen selv om der er en masse man kan ændre der men så er site titel ikke en del af det og det med timezone så når man opretter en bet så kommer der sådan en kalender op som jeg ville gå ud fra er Javascript og der kan man så vælge dato og klokkeslet osv.

Så det er lidt det har prøvet og kigge js filerne igennem men kunne ikke rigtig finde noget.

Edit:
Fandt lige hurtigt ud af at det er den her kalender der er brugt i systemet godt nok er det en lidt ældre version tror jeg men håber det ville give no


http://www.dynarch.com/projects/calendar/




Indlæg senest redigeret d. 25.12.2011 12:45 af Bruger #16892
Hmm... Læste lidt af det men kunne ikke rigtigt finde noget nyttigt.



Når jeg skal lave en dansk dato med tid i dette format: 15:34 28/12-2011 bruger jeg denne kode:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Det vil give dato og tid i København (Copenhagen)

Håber du kan bruge det



Indlæg senest redigeret d. 28.12.2011 15:36 af Bruger #16016
Kan ikke rigtig bruge da det er et eller andet sted inde i js filen hvor man skal rette noget men kan ikke finde det og der er 4 filer og kan ikke rigtig finde det.



Jeg skal lige forstå dit problem helt rigtigt:

Du vil ændre den måde du viser tiden på over det hele på dit site?
Derudover vil du ændre titlen, er det sitets titel eller den titel der vises når du er på siden i en fane?

Og hvor meget ved du om PHP om html programmering?


Og af hvad jeg kan se så kan det godt ændres titlen på sitet under: configuration.php de tre øverste variabler...



Indlæg senest redigeret d. 29.12.2011 20:11 af Bruger #13723
Nej ville ændre tiden som systemet tilføjer til databasen for hvis du tilføjer en tid så går der 1 time før den viser sig og den kalender som man bruger til at oprette odds henter automatisk ens computer tid så du kan ikke bare sætte den 1 time tilbage.

Og det med ændre titel er siden titel fx hvis du besøger Google.dk så står der Google eller ekstrabladet.dk så står der Ekstra Bladet - Forside. Det er det jeg gerne vil have ændret da der står Bet Office - The Open Source.

Håber det gav lidt klarhed over hvad jeg mangler hjælp med :)



t