Java 'jule' øvelses sider

Tags:    java hjemmesider

Hej allesammen

Jeg ville bare høre om der var nogle herinde, der kendte nogle gode hjemmesider, som har 'tonsvis' af java øvelser liggende, hvor man kan øve både på den almindelige teori/programmering, men også øvelser, som er i den lidt mere gråhårede ende, hvis i forstår.

Situationen er nemlig den at jeg keder mig en smule her i ferien, og skal til eksamen til Januar i emnet, og derfor ville det være rart, med en hjemmeside (eller flere), som havde mange Java øvelser, som jeg kunne hygge mig med i juleferien.

Ellers fortsat god jul og godt nytår



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne evt. implementere lidt patterns og gøre dig nogle erfaringer omkring dem. De er altid gode at have i baghånden og vide hvordan de fungerer: www.sourcemaking.com



Lidt sent svar, men tjek evt. Project Euler (http://projecteuler.net/) som er en samling af matematiske problemer som skal løses via programmering



Jeg kan anbefale steder som normalt kører algoritme-konkurrencer. Topcoder kunne være et godt sted - der får du ikke lov til at slippe afsted med en naiv løsning på et problem, der skal kørselstiden også være i orden. Det kan være med til at lave noget kode der ikke bare er den samme naive løsning hver gang. Det er i hvert fald noget jeg har lært en del af ved de algoritme-konkurrencer jeg har været til.



Jo, den lyder spændende nok, og har også tænkt mig at prøve det ud, men lige nu havde jeg bare brug for lidt hygge øvelser, så jeg kan få trænet nogle teknikker, samt have det sjovt.

Hvis det er, kunne nogle måske have en god ide til en mindre opgave/system, som jeg kunne prøve at løse henover juleferien? f.eks. en ide til et lille program, som jeg kan lege med her i ferien, og måske også lidt tid fremover :)

Jeg er lutter af øre :)



Tak, det tror jeg at jeg prøver :)



t