Database

Tags:    databaser

Hej! Jeg er sådan lidt i tvivl. Hvad hedder den database som normale & simple hjemmeside er lavet i? Eksempelvis:

Amino.dk
Rowl.dk
Udvikleren.dk
Raptekster.dk

Sådan nogle ultra simple nogle, ikke nogen som
Facebook, Google og Youtube.

Anyways, hvad hedder den database som login osv er kodet i?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 9 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg kan have mine tvivl om du forstår begrebet Database Pascal. Ikke ondt ment på nogen måde, men specielt dit sidste spørgsmål forstår jeg ikke.

En database er omformuleret, en samling af tabeller. En tabel kan f.eks. hedde bruger, ordre, ordrelinje, ordrehoved, osv. Hver tabel består så af et antal felter/kolonner som er bestemt af en type. F.eks. vil det være oplagt, at feltet NAVN er af typen char.

Databaser kan også være meget avancerede med kodelogik direkte i databasen. F.eks. kan man nede i databasen sige, at når en ny bruger oprettes, så skal den også gøre noget i en anden tabel.

Så jeg tror du skal uddybe lidt hvad du mener / vil finde ud af.



Aner ik hvad de bruger men mySQL er vist meget brugt.



normale & simple hjemmeside er lavet i?

:D

De fleste bruger nok MySQL :)

Nogle få bruger måske PostgreSQL



Indlæg senest redigeret d. 27.12.2011 02:17 af Bruger #16502
MySQL er ganske rigtigt en ofte benyttet database, specielt sammen med PHP, men MSSQL er nok den oftest benyttede database i forbindelse med Microsoft's udviklingsplatforme, især .NET. Af de der "ultra simple websites" som du nævner ( :roll: ) benytter i hvert fald et af dem med 100% sikkerhed MSSQL ;)

Mvh.

Kasper (TSW)



Indlæg senest redigeret d. 27.12.2011 22:32 af Bruger #1
bare fordi en hjemmeside er komplex som youtube/facebook, er det da ikke ensbetydende med at de ikke bruger mySQL eller MSSQL



Indlæg senest redigeret d. 28.12.2011 00:36 af Bruger #4487
Når vi snakker simple løsninger så er MS Access også en mulighed - bare ikke en jeg vil anbefale.

MySQL, MS SQL og Oracle er gode bud på en database til webbrug.


"Anyways, hvad hedder den database som login osv er kodet i?"
Login er blot tabeller i en database og så noget kode.

Fx i JDBCRealm(login funktion) i java er der 2 tabeller users og user_roles (kan kaldes hvad du vil) resten er en login.jsp side og så skal det hele konfigureres i server.xml(som er serverens konfigurationsside)

Har du nogen spørgsmål om webudvikling er du velkommen til at kontakte mig.



t