Kopiere html med Jquery og bagefter tilgå de nye ID's med Jquery

Tags:    jquery javascript

Jeg er kommet til at lave noget indviklet noget hvor jeg kopiere html med jquery og bagefter er der så noget jquery der skal gribe ind og ændre noget i det.

Det er meningen der skal være sammen indhold på siden 2 gange, og det virker egengligt fint nok indtil jeg skal begynde at gøre det dynamisk fordi jeg så har 2 steder med samme ID, min tanke er så om det ikke er muligt ligesom i css at laver det mere "target" orienteret.

Jeg har forsøgt med følgende:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


nummer 2 indhold er gemt ind i en form med id: sa_buy_block.




5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det ikke at have en tom div, du kan så append din "kopi" til den. Noget i den her stil:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 28.12.2011 21:24 af Bruger #15754
Det var da et godt spørgsmål :/



Du kan prøve det, med mindre man skal kunne lave uendeligt kopier?



Det er en farve skifter som man skal kunne trykke på uendeligt antal gange ja. Der er så 2 boxe hvor man kan det i, og det er dem som skal være ens uanset hvilken en man trykker på det. Det hele virker egentlig bortset fra at den "aktive" del ikke er med på box to, det vil sige visuelt kan man ikke se at den skifter farve på farvevælgeren.

Jeg har iøvrigt prøvet dit forslag, så kommer der en ny box frem hvergang man trykker, det var ikke helt hensigten, altså ovenpå hindanden. Det var ikke helt hensigten :)



Indlæg senest redigeret d. 29.12.2011 11:25 af Bruger #15912
Kan du ikke poste noget mere kode og noget html? Hvad er lastid og activeid - hvor kommer du fra?

Hvis du bare skifter en farve så kan du give det element en klasse som du kan selecte og ændre så det sker i begge kasser.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


En klasse kan du selecte ligesom med et ID, forskellen er at det er meningen der kan være flere klasser på flere elementer i din html.



Indlæg senest redigeret d. 29.12.2011 11:51 af Bruger #15754
t