ASP.NET element problem

Tags:    asp.net css

Hej alle.

Jeg har prøvet at følge denne guide i min ASP.NET side.
http://www.shopdev.co.uk/blog/animated-menus-using-jquery/
Og det er blevet til 2 knapper.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 

Derefter har jeg stylet dem som følgende.
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Mit problem er så, så vidt jeg selv forstår. At min browser ikke ser de to knapper som seperate (tror det hedder elementer, ret mig hvis det er forkert) elementer. Men ser knap 1 og 2 som et stort element. Og jeg aner ikke hvorfor.

Er der nogen der kan hjælpe mig på rette vej?

Og hvis i mangler yderligere informationer, så sig endelig til.

Tak på forhånd.
Mvh.



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du et sted hvor jeg kan se dit site? Og hvad helt præcist mener du med "et stort element"?



Indlæg senest redigeret d. 28.12.2011 20:59 af Bruger #15754
Hej MB. Desværre er sitet ikke online.

Det jeg mener med et stort element er.

Jeg har 2 knapper i min navigations menu. Disse to knapper er i min verden to seperate elementer.
Disse to knapper har hver en "effekt", der gør at når du hover over den, så sker en opacity effekt.

Se demo her.
http://www.shopdev.co.uk/blog/menuDemo.html

Mit problem er som følgende.
Når jeg hover over den første knap. Så er det knap nr 2 som hover effekten sker på. Samtidig når jeg hover over knap nr 2 så er det stadig knap nr 2 som effekten sker for.

Så jeg ville altser ikke mene at min browser ser mine to knapper som to seperate elementer. Men som et stort. Og det forstår jeg ikke.

Giver det mening?



Så mangler der vel noget javascript kode?



Hover effekten gør den jo rigtig nok. Men den kan åbenbart ikke skelne mellem de forskellige links / elementer. Og tror det er et stort link / element.



Hvis du sammenligner dit eget renderede output med "View source" fra demosiden du linker til, kan du måske finde forskellen/fejlen.



Det har jeg gjort. Og umiddelbart kan jeg ikke se noget der springer min i øjnene.
Desværre.



Mit bedste gæt er at du har lavet en forkert selector i dit javascript, siden det er der hover effekten kommer fra, som gør det på det forkerte element.

Du har også gået væk fra at bruge spirits til to forskellige billeder?



Indlæg senest redigeret d. 02.01.2012 14:01 af Bruger #15754
t