Billeder bliver pixeleret

Tags:    billeder billedredigering

Hejsa

Jeg har et problem med at efter jeg har geninstalleret min maskine så bliver alle billeder jeg laver pixelerede.
Fx hvis jeg laver en cirkel så kan man se nogle små stykker der ligesom stikker udenfor cirkelen.
Jeg har prøvet at sætte opløsningen op fra standart 72pixels per inch til 144 men det er stadig dårligt.
Under Pixel Aspect Ratio står der Square Pixels, men det har aldrig før været nødvendigt at pille ved den.

Jeg bruger Photoshop til at lave mine billeder i.

Nogen der ved hvordan jeg kan få det fixet? For ikke så fedt med kantede cirkler :(



8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Prøv og zoom til 100 %.



Har jeg gjort.. Uanset hvilket zoom niveau jeg vælger så det pixeleret :(
Man kan se hvordan det ser ud her:
http://imageshack.us/photo/my-images/811/googleplusdotwest.jpg/



Indlæg senest redigeret d. 28.12.2011 17:17 af Bruger #16651
Så må det være dit værktøj til at tegne cirkler der er sat "forkert".
Ellers prøv og lav et stort billede på 2000 x 2000 pixels og se om der er nogen forskel.



Jeg har lige set at der er en checkbox option på at anti-alias.
Standart er den sat til og umiddelbart ligner det at det er det der gør det.
Er det ikke underligt at standart har Adobe sat det på hvis det gør billederne dårligere i kvalitet? Photoshop er som regel ikke værktøjet hvor man sætter størrelse af billedet over kvaliteten synes jeg.
Jeg tester lige lidt mere af og hvis det er det så får du selvfølgelig karma din vej :)



Anti-alias er til, for at du ikke får pixelerede kanter og det giver ikke dårligere kvalitet at have det slået til. Tværtimod vil jeg sige, at det giver dårligere cirkler når det ikke er slået til.

Har du ændret størrelsen på billedet (nedskaleret) efter at du har lavet cirklen? Det kunne ligne sådan noget.




Brian
ja ville også mene det skulle hjælpe..
jeg prøvede lige at gøre præcis det samme uden at have slået det til og nu er det rigtigt flot at se på..
det jeg gør er at lave en cirkel som er den i midten..
derefter laver jeg en kopi af låget og sætter størrelsen til 110% og farven til hvid og sætter strøget på en pixel som gør man får linien udenom den inderste cirkel..
det er så bare underligt at når jeg fjerner fluebenet i det checkmark så oplever jeg ikke samme problem selvom fremgangsmåden er præcis den samme..



At du ændrer størrelsen til 110% bagefter forstår jeg ikke hvorfor? Hvis du laver den i 100% til at starte med, er anti-aliasing et plus - i hvertfald hos mig.

Hvis du vil lave noget skalerbart og uden kvalitetstab er du tvunget til, at lave det i vektor-grafik.



Brian
Først laver jeg en cirkel med grønt fyld.
Derefter laver jeg en kopi af dette lag (grønne cirkel med fyld)
Dette lag ændrer jeg fyldet til hvid (så det fremstår som et med baggrunden)
Ændrer størrelsen til 110% så den er lidt større end den første cirkel jeg har lavet
Tilføjer derefter stroke på en pixel

Og slut resultatet er nu en cirkel uden indhold der går udenom den første cirkel med grønt indhold jeg lavede.
Hvis det ikke skal laves i photoshop hvad så?



t