hjælp til at lave et program der henter kode/kommandoer

Tags:    visual-basic

Hej
jeg ville lige høre, om det kan lade sig gøre at lave et program, som henter Commandoer/Packets fra Hoste samt at sende Commandoer/Packets til Hosten



Indlæg senest redigeret d. 29.12.2011 11:30 af Bruger #16963
9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så du har en Client(2d Chat) Og en Server, der skal udføre ting, og din kommunikations protokol ville se ud som følger

1: Klient Sender Kommando til Server
2: Server Udføre Kommandoen
3: Server Sender Kommandoen tilbage til Klienten
4: Klienten Udføre Kommandoen

Det sværeste ved at lave sådanne et program, er nok at definerer hvilke Kommandoer, der skal køres.
Hvilke ting har du tænkt dig skulle køres ?, skal det være sådanne noget som at kunne benytte sig af terminalen på både server og klient eller skal det være noget liggende, med at (hvis det var et spil) at både klienten og serveren flytter en brik ?




Det er noget socket programmering, du skal rode rundt med, for at løse dit problem.

For, at se et eksempel på et Chat program i vb.net så prøv at kig på følgende hjemmeside: http://vb.net-informations.com/communications/vb.net_chat_server_program.htm

Det du vil gøre, er at sende nogle "hjemmestrikkede kommandoer" f.eks kommandoen "rum stue" som bliver sendt fra klient siden til server siden. Når så at serveren modtager dette, ved den at den skal sende den modtagene bruger over i stuen, og sende en besked tilbage til klienten om dette blev gjort succesfuldt eller ej. Hvis klienten modtager et succesfuldt resultat, så skiftes graphiken på klientens side ud, så det nu ligner at klienten befinder sig i stuen.



det jeg mener er at hente Commandoer/Packets fra Hosten



Hvis du det spøger om, er om det er muligt at sende data (eller det som du har kaldt for Commandoer/Packets) fra en computer til en anden i visual basic så ja, det er muligt. Der findes dog forskellige former for networking, så prøv at vær lidt mere specifik med dit spørgsmål, og så kan det være der er nogle der kan hjælpe :)



hvis vi nu bare tager et eksempel hvis jeg nu logger på en onling 2d chat og det laver jeg nogen ting inde så skal programmet kunne henter de ting jeg laver (Commandoer/Packets) og dem skal jeg så kunne sende tilbage igen for at udføre de samme ting igen



Prøv at forklare dit problem en smule mere pædagogisk. Fra din forklaring forstår jeg at du vil have et program til at udføre en kommando hvis der sker noget bestemt i 2d chatten - det er jo bare at lave en metode der bliver triggered ud fra et event.

Fra din overskrift forstår jeg at du vil sende en vilkårlig metode til et program som så udfører det. Det kan du gøre med RPC ( http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_procedure_call ) som sender en kommando og så bliver den udført hos serveren og så kan du få resultatet tilbage.



det jeg mener er at hvis jeg nu er på en 2d chat og udeføre en ting så skal programmet hente den kommando fra chat serveren og give den til mig ud fra dette skal jeg så også kunne sende en kommando tilbage igen også chatten gør præcis det samme igen



Jeg forstår det stadig ikke - det er måske bare mig der er dum. Men prøv at komme med et konkret eksempel. Eller forklar det som du ville forklare det til en 5-årig.



okay prøver lige hvis jeg er inde på en 2d/3d chat så alle de ting jeg laver som at spille på en spille maskine gå fra rum til rum osv er alt sammen kommando'er som fra hosten det vil sige jeg skal bruge et program der kan fortælle mig hvad for nogle kommando'er der udføres hver gang en fx går til et nyt rum og så skal det også kunne sende tilbage igen fx så når jeg har kommando'en fra hosten til at skifte rum så sender jeg bare den tilbage også skifter jeg helt automatisk rum på chatten



t