Valg af kontrol(ler)

Tags:    asp.net

Hejsa

Jeg er ved at omstrukturere min side med hensyn til præsentationen.
I den forbindelse har jeg brug for lidt hjælp til hvordan dette gøres smartest.

Det der er ændret er at jeg har lavet i mine data så der er mulighed for at sortere anderledes bagved, og så at alle oplyste perioder (hvor meget erfaring jeg har) opgøres i måneder som så beregnes til en tekst.
På nuværende tidspunk har jeg blot rettet mine data således at at de kommer ud i en tabel på siden.
Dette kan ses på min side med liste over kompetencer.

Jeg ønsker at ændre dette til at præsentere samme data anderledes:
> BRUGT | KOMPETENCE | NIVEAU | ERFARING
> 2011 | ASP.NET 4.0| |||||| | 1 år, 2 mdr

Meningen her er så at ">" skal være en knap der folder denne række ud til to rækker som vil vise nedenstående:
> BRUGT | KOMPETENCE | NIVEAU | ERFARING
> 2011 | ASP.NET 4.0| |||||| | 1 år, 3 mdr
> Professionelt: 1 år - Studie: 3 mdr - Fritid: 7 mdr

Er det noget der skal laves i en repeater control der så laver passende DIV'er til? Ved heller ikke helt hvordan jeg skal få den til at vise den "usynlige" div og skjule den igen hver gang man trykker på knappen.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er her jeg vil påstå at din erfaring med OOP kommer ind i billedet. Denne information skal være afspejlet i dine objekter, med hensyn til vægtning, således du nemt i UI delen kan udlede dette.

Det betyder også at du bør have alle dine objekter, tilstande osv. på plads server side i en forretningslag (BLL), således du kun skal bruge din WebForm til at præsentere dine data med, ikke at lave disse beregninger osv. Det er desværre her hvor traditionelle asp.net webforms spænder lidt ben for det - da de er bygget lidt med henblik på at lave en masse hokus-pokus i dem, mens det i stedet bør være i din model.



Off-topic: Hmm med dine kompetencer (ud fra din liste med kompetencer) i asp.net (6/7), Objektorienteret programmering (6/7) og MSSQL (3/7) burde det vel være ligetil???

On-topic: Lav det i en tabel, skriv først teksten der skal stå i øverste niveau, skriv alt det andet i en div nedenunder, brug jquery til at folde ud og ind med, det er vist det nemmeste.

P.S. Overvej seriøst det jeg skrev off-topic, husk på at alle (også arbejdsgivere) kan læse denne tråd og din liste med kompetencer - der er vist noget der ikke helt stemmer overens???



Off-topic: Hmm med dine kompetencer (ud fra din liste med kompetencer) i asp.net (6/7), Objektorienteret programmering (6/7) og MSSQL (3/7) burde det vel være ligetil???

On-topic: Lav det i en tabel, skriv først teksten der skal stå i øverste niveau, skriv alt det andet i en div nedenunder, brug jquery til at folde ud og ind med, det er vist det nemmeste.

P.S. Overvej seriøst det jeg skrev off-topic, husk på at alle (også arbejdsgivere) kan læse denne tråd og din liste med kompetencer - der er vist noget der ikke helt stemmer overens???

Off-Topic: Tak jeg kan se at med ASP.NET er der sket en fejl jeg ikke har fået rettet.
Med hensyn til Objektorienteret programmering & MSSQL kan jeg ikke se hvad dette har med ovenstående at gøre?
Dette spørgsmål omhandler mere asp-net controller og opbygningen af siden, men OOP er vel ikke nødvendig for at skulle putte nogle data i en tabel? Jeg behøver ikke absolut lave mine egne objekter for at skrive dem til siden i dette tilfælde.
MSSQL er sat lavt fordi der er nogle specifikke ting for MSSQL som jeg ikke føler jeg kender så godt, og derfor er dette sat lavt. En af mine kolleger kunne fortælle mig mange ting som var anderledes fra Oracle som jeg ikke vidste, men det er ikke ensbetydende med jeg ikke kan SQL - måske bare forskel på hvor dybt teknisk "sprog" specifik jeg er.

On-Topic:
Så altså
> BRUGT | KOMPETENCE | NIVEAU | ERFARING
i en tabel?

og dette i div'er?
> 2011 | ASP.NET 4.0| |||||| | 1 år, 3 mdr
> Professionelt: 1 år - Studie: 3 mdr - Fritid: 7 mdr
Hvor den nederste skal animeres med jQuery?



Jepsen, det tror jeg er nemmest at lave



Nu er den overordnede struktur klarlagt, så der mangler lidt mindre detaljer med lidt farver og design, men det virker.
Jeg ønsker at lave mine kasser i "niveau" således de skifter farve jo flere kasser den får. Sådan så min kompetencer vil skifte farve langsom jo bedre jeg er til denne kompetence.
Umiddelbart kan jeg ikke se nogen anden udvej end at gemme klassenavnet sammen med listen på niveau, således at hver div jeg laver kan jeg udskrive klassenavnet og derved ændre farven for hver div.

Jeg har aldrig før haft behov for at lave det sådan, men er der en anden smartere eller nemmere måde at gøre det på i min repeater?



t