Har du forstand på webservere? Du kan hjælpe en studerende blive færdig me...

Tags:    apache wordpress drupal

<< < 12 > >>
Hej,

Jeg er cand.merc studerende og er i forbindelse med mit speciale ved at undersøge behov indenfor webservere.

Jeg er derfor på udkig efter personer, der arbejder med webservere og håber du vil hjælpe mig, så jeg kan blive færdig med med min uddannelse :)

Dine svar er relevante for undersøgelsen, såfremt du beskæftiger dig med design, udvikling, implementering eller styring af websteder, web-applikationer eller web-indhold.

Du er enten selvstændig/freelancer og arbejder som ekstern konsulent for én eller flere virksomheder, eller også har du fast arbejde i en virksomhed.

Som tak for din hjælp deltager du i lodtrækningen om 1 af i alt 2 SuperGavekort fra Gavekortet.dk á 500 kr.

Spørgeskemaet tager under 10 minutter at besvare.

Du er meget velkommen til at sende dette spørgeskema videre til relevante personer i dit netværk.

Spørgeskemaet findes på https://survey.enalyzer.com/?pid=sugumi6d

På forhånd mange tak :)

Mvh.

Christian Christoffersen



Indlæg senest redigeret d. 31.12.2011 01:19 af Bruger #16912
Jeg ville gerne deltage, men stoppede halvvejs da jeg fandt ud af at dit spørgeskema generelt drejer sig om Microsoft og dets produkter.

Kunne du ikke skrive Microsoft, IIS i dine tags - såfremt andre linux folk som mig ikke spilder tid på det.

Microsoft sucks! Opensource vil altid være fremtiden!

Godt nytår



Specielt fordi at en Linux server stortset altid er at fortrække over en windows :)



Specielt fordi at en Linux server stortset altid er at fortrække over en windows :)


Bortset fra når den skal levere på en Microsoftbaseret teknologi såsom .NET, som mange jo bruger.
Verden er ikke så sort og hvid.

Men det kunne være interessant med et link til resultatet, når det er tilgængeligt. Jeg har udfyldt, selvom jeg er Linuxmand.



Besvaret :)




Bortset fra når den skal levere på en Microsoftbaseret teknologi såsom .NET, som mange jo bruger.
Verden er ikke så sort og hvid.
Linuxmand.


Det kan Linux nemt køre. Så det behøver du ikke tænke så meget over.
http://www.mono-project.com/Main_Page

selvom jeg er Linuxmand.

tsk tsk :p




Indlæg senest redigeret d. 02.01.2012 09:34 af Bruger #16700

Det kan Linux nemt køre. Så det behøver du ikke tænke så meget over.
http://www.mono-project.com/Main_Page


Windows kan også nemt køre fx PHP, men det er jo unægteligt ikke ens betydende med at det er det optimale valg.

Mvh.

Kasper (TSW)




Det kan Linux nemt køre. Så det behøver du ikke tænke så meget over.
http://www.mono-project.com/Main_Page

Windows kan også nemt køre fx PHP, men det er jo unægteligt ikke ens betydende med at det er det optimale valg.


Mono kører bestemt ikke særlig stabilt. Jeg satte en Linux+Mono server op for en kammerat, og jeg har ikke haft andet end problemer siden.
Derudover er der i C# en del Windows specifikke funktioner, ligesom der i PHP er Unix funktionalitet og de kan ikke bare så'n lige flyttes til en anden platform.

Til .NET er Windows det mest fornuftige valg, medmindre man har et meget begrænset budget og ikke regner sin egen arbejdskraft med. Et firma ville nok ikke vælge en Linux maskine til at hoste .NET (tror jeg i hvert fald ikke).



Att Robert.

At Mono ikke køre stabilt, kommer nok an på den person som sætter det op (viden) og hvad man helt præcist skal bruge det til. Det virker ganske udemærket.

Hvad for nogle C# windows specifikke funktioner tænker du på?

Et firma ville nok ikke vælge en Linux maskine til at hoste .NET

Det gør jeg. Igen det kommer an på hvad man bruger det til. Hvorfor skulle jeg bruge en Windows server hvis det ikke er nødvendigt? Linux gratis, Windows $.

Att Kasper.
Hvad er det da som du ville køre, som skal være så optimeret til .NET at det ikke kan afvikles på en Linux server med Mono? Der er sikkert noget, men jeg ville da gerne høre hvad.



Indlæg senest redigeret d. 02.01.2012 13:58 af Bruger #16700
Når og hvis nu engang NET 5.0 dukker op, så ville det da være meget rart at kunne bruge det med samme.

Eller skal konkurrenterne (dem som betaler for Windows) have ½-1½ års forspring? Og selv efter 1½ år, kan de stadig kigge langt efter nogle features.




Han lavede nogle Windows specifikke ting med filsystemet og slog ting op i registreringsdatabasen. Det kunne man så (selvfølgelig) ikke på Linux, så det måtte han skrive om. Jeg selv har ikke kunnet se en god grund til at lære C#, så det har jeg undladt og kan derfor ikke udtale mig mere intelligent.

Mht. stabilitet, så crashede Apache en hel del, og så er der problemet med, at de nyeste features i .NET er temmelig lang tid om at blive implementeret i mono. Sikkert fordi udviklerne skal reverse engineere Microsofts implementering (eller er der en åben specifikation ?).



<< < 12 > >>
t