Begrænse Tal og Bogstaver i et tekstfelt

Tags:    vb.net

hvordan bregrænser jeg hvilkne bogstaver og tal som man må skrive i et tekstfelt?

Jeg vil nemlig kun have at man skal kunne skrive Hex koder.
Altså, disse tal/bogstaver må kun bruges: eadfcb1234567890

Prøvede lidt selv, det er mere kompliceret end det kan blive tror jeg.

Kort udkast:
Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 




9 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ved at kalde funktionen og se, om din string er i en valid hex format,så kan du få den ønskede funktionalitet. Men da jeg har været et stykke tid om at svare, skal jeg da gerne komme med et eksempel.

Men imellem tiden, kan jeg da give dig den relevante del af koden :)

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 




Indlæg senest redigeret d. 05.01.2012 21:05 af Bruger #15301
Hej..

Du kunne også bruge Regex.

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 


Det er nok det nemmeste. :)



Jeg går udfra at du benytter dig af visuel studie, når du er i designer mode skal du dobbelt klikke på dit tekstfelt og så genererer den korrekte metode for dig :)



Hej...

Som Kevin skriver...

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 




Nu er jeg ikke et vidunder til Visual Basic, faktisk bryder jeg mig ikke om det, men..

Kunne forstille mig at du må kunne tilføje en action listener af en art til dit textfield, så når en bruger trykker på sit keyboard, så tjekker du om det indholdet indeholder int eller tekst.

Du kan tjekke med noget text.isDigit eller noget i den dur, håber det hjalp, selvom du ikke fik noget kode.

Mvh



Efter en lille hurtig søgen på nettet fandt jeg denne løsning

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 


Dette er dog ikke min egen kode; men et af eksemplerne fra denne tråd

http://stackoverflow.com/questions/223832/check-a-string-to-see-if-all-characters-are-hexadecimal-values

Håber det hjalp :)



Er nu rimelig ny til vb.net, så hvordan får jeg koder der, til at virke med det her:

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 



Efter en lille hurtig søgen på nettet fandt jeg denne løsning

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 


Dette er dog ikke min egen kode; men et af eksemplerne fra denne tråd

http://stackoverflow.com/questions/223832/check-a-string-to-see-if-all-characters-are-hexadecimal-values

Håber det hjalp :)






Problemet er bare det ikke bruger en button jeg skal trykke på, men når man skriver i tekstfeltet. Har prøvet at finde ud af det, meen, gjorde det vist bare dårligere..

Ved at kalde funktionen og se, om din string er i en valid hex format,så kan du få den ønskede funktionalitet. Men da jeg har været et stykke tid om at svare, skal jeg da gerne komme med et eksempel.

Men imellem tiden, kan jeg da give dig den relevante del af koden :)

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 






Mange tak allesammen, nu virker det :)



t