Tooltip med flere funktioner

Tags:    jquery programmering javascript css

Hej

Jeg skal bruge et tooltip med en række specifikke funktioner (beskrevet længere nede). Jeg har i timevis ledt rundt omkring på nettet, men jeg har ikke umiddelbart kunne finde et script med de ønskede funktioner.
Jeg er villig til at betale for det.

Er der nogle af jer der kender til (eller kan lave) et tooltip script med følgende funktioner:
- skal vises ved mouseover umiddelbart under et ord
- skal indeholde et klikbart link. Musen skal således kunne bevæges ind i tooltip boksen, uden at den forsvinder.
- tooltip boksen skal forsvinde automatisk, når man bevæger musen væk fra ordet eller boksen
- indholdet til boksen skal kunne hentes fra et seperat webdokument/webside ud fra blot et ID, således at jeg kan have flere tooltip bokse på forskellige sider henvisende til samme indholds ID.

Jeg regner med at skulle lave nogle hundrede tooltip bokse på min hjemmeside, mange af dem med samme indhold og derfor er det praktisk blot at kunne redigere indholdet ét sted.

Jeg har selv haft kigget lidt på bl.a. http://opentip.org/ som har et flot design, men den kan ikke umiddelbart helt det jeg efterspørger.

Mange hilsner
Lasse



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad er det den ikke kan?



Tak for svaret.
Der er to ting jeg ikke kan få den til:
1) at man kan køre musen ind i tooltippet, uden at det forsvinder; og at man samtidigt kan køre musen ud af tooltippet (og væk fra ordet der åbner tooltippet) og derved lukke tooltippet.
2) at jeg kan hente udsnit af tekst fra en separat fil ind i tooltippet.

Hvis blot 1'eren kan komme til at virke, så kan jeg godt leve med at punkt 2 ikke kommer til at fungere.

Jeg har opsat en test her:
http://www.grubbe.nu/tooltip/

Jeg har fået tooltippet til at hente tekst fra en seperat fil, men den henter hele filens indhold, og jeg kan ikke få det til kun at hente fx: <div id="1">tekst</div>.
EDIT: Mærkeligt; på min egen computer virker det fint i Safari browser, men lige så snart jeg lægger filerne op på nettet, så kan den ikke hente indholdet fra den separate fil i Safari browser. I FireFox er der ingen problemer.




Indlæg senest redigeret d. 04.01.2012 16:39 af Bruger #14061
et id må ikke være en int, brug id="text1"

EDIT: og kig evt på hideTrigger eller hideOn og fusk lidt med det



Indlæg senest redigeret d. 05.01.2012 11:08 af Bruger #5789
t