Codeigniter - Erfaringer?

Tags:    php code-igniter framework

Halløj udviklere.

Jeg står og skal igang med et nyt projekt, og har kigget lidt på Codeigniter, men inden jeg tager det i brug, kunne jeg godt tænke mig at høre nogle bruger erfaringer. Er det tiden hver, det tager at sætte sig ind i frameworket? Er fordelene plingeling? Projekter du har lavet i codeigniter?

mm.

På forhånd tak. :)



6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 29 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jge syntes at CI er et fint og nemt framework. Den har en god dokumentation og man kommer hurtigt igang med at bruge det. Jeg har dog ikke brugt det så meget, men det jeg har lavet er et lille 'forum' dog kun på localhost.

Det har nogle fine libraries som man kan benytte sig af til forskellige formål. Dog har jeg ikke helt lært/forstået deres 'template parser' system, som skulle fungere lidt som en master page.



Jeg har lavet min praktik og hovedopgave i CodeIgniter frameworket.

Du skal lige have lidt styr på MVC patterns og være forberedt på at lave sites så de passer ind i det.

Desuden kan jeg varmt anbefale DataMapper, som er en ORM der fungere rigtig godt.
DataMapper tilbyder ikke de vildt advancerede funktionaliteter, men det kan du jo selv lave. Men det er en nem og effektiv måde at få klasser der passer til din database.



Jeg sidder også med Codeigniter i erhvervssammenhæng og jeg har kun haft positive erfaringer med det. Virkelig lækkert med alt den integreret funktionalitet. Dog som Martin siger, bør du kender til MVC patternet eller have en ide om hvorfor man bruger det.

Jeg kan anbefale NetTuts+ video guides (CodeIgniter From Scratch) som jeg brugte som som introduktion til det de forskellige ting. Utrolige gode tutorias med en god guide (Jeffrey Way) næsten hele vejen.

Mvh,
Thor Astrup Pedersen




Indlæg senest redigeret d. 05.01.2012 13:52 af Bruger #14531
CodeIgniter er fedt! Intet mindre der at sige.

Dog vil jeg ikke anbefale, at bruge et framework, hvis ikke du kan dit sprog i søvne. Min mening er, at det er en god idé at have erfaring med at programmere før man begynder på et Framework.

Men CI, er et fedt framework at bruge :-)



Tak for dit svar Martin.

Jeg har kigget lidt på nogle tutorials også, det er ser rigtigt lækkert ud.





MVC er intet problem, har brugt en del GRASP i forbindelse med mit studie :).

Jeg er begyndt at udvikle i det, det er rigtigt fornuftigt, er jeg ikke i tvivl om jeg nok skal blive glad for. :)

Mange tak for jeres svar.



t