Bruger jeg $_GET metoden rigtigt?

Tags:    php gdlib windows

Hej Alle :)

For et halvt års tid siden begyndte jeg at starte på at kode lidt html og php. Jeg koder lidt på hyggebasis dvs jeg hiver laptoppen frem engang i mellem og koder lidt for at afstresse. Ingen af tingene er online og det har jeg heller ingen planer om foreløbigt. Men men men, jeg fik for nyligt en opgave af en kammerat, som han skulle løse dengang han startede som datatekniker. Altså en af de aller første opgaver han fik på skolen, efter at have beskæftiget sig lidt med html og php. Jeg tænkte at det lå sikkert lige til højrebenet, men eftersom at jeg kun har lavet små koder og aldrig sat det sammen skulle det vise sig at blive lidt svære end som så.

Opgaven går ud på at man skal lave en side1, hvor man har et spørgeskema og på side2 skal man så beregne det rigtige antal svar. Spørgsmålene må ikke være en del af selve koden på side1, de skal altså komme fra en anden php fil så man har mulighed for at ændrer i den, hvis man skal lave andre spørgsmål. Det er gået meget fint ind til videre. Jeg har fået lavet side1 hvor den så henter spørgsmålene fra en anden php fil kaldet sp.php, men nu er jeg gået lidt i stå på side2. Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal få siden til at registrere om man har det rigtige eller forkerte svar, så der håber jeg at i kan hjælpe mig med at kigge på hvad jeg skal gøre.

Mine side1 ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Min side2 ser lige nu sådan ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal skrive af kode på side2. Lige nu skriver den det samme ud uanset og du svarer rigtigt eller forkert.

Håber i kan hjælpe mig :)



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Så vidt jeg kan se bruger du $_GET rigtigt, der er godt nok mere kode end der behøves f.eks. kunne svarmuligheder ligge i et array, men det kommer hen ad vejen.

For at tjekke om svaret er rigtigt skal du bruge dette lille kodestykke:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Lige et tip her på falderebet, prøv at kalde dine variabler noget der er nemmere at huske du kunne f.eks. kalde din variabel $spg1 istedet for $spoegsmaal1.

Held og lykke. ;)



t