Hjælp til at finde processor

Tags:    processor atmel elektronik

Hej.

Jeg skal bruge lidt hjælp til at finde en processor med min. 64-70 I/O pins som jeg kan styre en masse relæer, sensore mv. med.
Den må gerne køre på 5 volt, men, mindre kan også gøre det.
Den skal kunne programmeres via ren C (Ikke C++, C#, java eller noget andet)

Jeg har kigget lidt på xmega128, men, er lidt i tvivl om den har de 64 pins som jeg har brug for.

Er af nogle grunde ikke interesseret i at skulle bruge shift registere til at multiplere ud-/ind-gange.

Aller vigtigst er, at den skal overholde RoHS reglerne, og hvad der ellers findes af vigtige regler i DK.

----
Findes der allerede et dev. Board jeg kan gøre brug af? Gerne med USB som jeg kan overføre koden til mit board med.
----

Interessen i at finde den processor står i at jeg vil lave mig et styrring til 8 relays, 8 sensore, en encoder (Mener jeg den hedder?) og 6 styk 7Segment displays, plus div. Knapper.

Det skal bruges til at kontrollere varmen hos mine krybdyr :-) Så føler selv det er ret vigtigt.
Havde forsøgt at lave diagram med en ATMega328P-pu, 2 x shift registere, og div. knapper, relays, mv.

Håber på lidt hjælp, selvom det er elektronik frem for programmering som jeg beder hjælp til.

Mvh. Danni.



t