VB 2010 Lave Form og PictureBox transparent

Tags:    vb.net

Er det muligt i VB 2010 at man kan lave en "App" på ens skriveboard.

Det her billed er lavet i photoshop, men det er sådan det også gerne skulle virke i VB. Altså hvor man kan se gennem "glasset". Kender godt til "Opacity" og "TransparencyKey", de virker ikke til det jeg gerne vil have.

Billede:
http://imageshack.us/photo/my-images/683/expertm.jpg/



Indlæg senest redigeret d. 07.01.2012 07:09 af Bruger #15451
3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har desværre ikke været så meget foran computeren idag, så har været et stykke tid om at svare på dette spørgsmål. Men jo, det er skam meget muligt, og for at bevise dette har jeg lavet denne lille test, hvor jeg har taget et screenshoot af "din" html converter application, og lavet den transparent.

Billede

Måden, jeg har lavet dette på er i designeren at klikke på form/framen (tænker muligvis lidt for meget i java :P ) og så klikke på BackColor og sætte denne til en farve, du ikke benytter dig af andre steder i din applikation i mit tilfælde er farven rød, det vil sige at rød ikke vises i html-konverteren. Herefter går du så ned til propertien TransparencyKey og sætter denne til samme farve, som du lige har valgt i mit tilfælde også rød :)

Samtidig med dette satte jeg også FormBorderStyle til None for at fjerne windows stylingen.

Måden, jeg fik min applikation til at starte et bestemt sted, var ved at dobbelt klikke på formen og få funktionen on_load frem og skrev dette.

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 


Håber at du nu kan komme lidt videre med dit projekt :)



Indlæg senest redigeret d. 07.01.2012 21:44 af Bruger #15301
Er det ikke muligt?



Jeg har desværre ikke været så meget foran computeren idag, så har været et stykke tid om at svare på dette spørgsmål. Men jo, det er skam meget muligt, og for at bevise dette har jeg lavet denne lille test, hvor jeg har taget et screenshoot af "din" html converter application, og lavet den transparent.

Billede

Måden, jeg har lavet dette på er i designeren at klikke på form/framen (tænker muligvis lidt for meget i java :P ) og så klikke på BackColor og sætte denne til en farve, du ikke benytter dig af andre steder i din applikation i mit tilfælde er farven rød, det vil sige at rød ikke vises i html-konverteren. Herefter går du så ned til propertien TransparencyKey og sætter denne til samme farve, som du lige har valgt i mit tilfælde også rød :)

Samtidig med dette satte jeg også FormBorderStyle til None for at fjerne windows stylingen.

Måden, jeg fik min applikation til at starte et bestemt sted, var ved at dobbelt klikke på formen og få funktionen on_load frem og skrev dette.

Fold kodeboks ind/udVBDotNet kode 


Håber at du nu kan komme lidt videre med dit projekt :)


Når jeg gør det på den måde, bliver noget af det faktisk transparent, men det her sådan her ud:
http://imageshack.us/photo/my-images/687/17621185.jpg/

Men det burde se sådan her ud:
http://imageshack.us/photo/my-images/683/expertm.jpg/

Ikke helt som jeg gerne vil have det :)

- Men er der andre programmer som er bedre og ligeså nemme som VB?
og kan lave det som jeg gerne vil have?



Indlæg senest redigeret d. 08.01.2012 17:59 af Bruger #15451
t