Lave Mac program

Tags:    mac

Hej alle

Jeg vil gerne spørge om et meget enkelt spørgsmål :)

Hvordan laver man et Mac program? :)



9 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 19 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det første du anskaffer dig er en Mac! Herefter er det en god ide at sætte dig ind i programmeringssproget Objective-C, da det er dette sprog, som mac og Iphone applikationer er udviklet med. har du allerede erfaring med f.eks. java, eller C#, er det ikke så stor en mundfuld.

Her er lidt at komme i gang på, med hensyn til programmeringen - CocoaLab
Du kunne også prøve at tage et kig på denne side - Cocoadevcentral

Herefter skal du anskaffe dig udviklerprogrammet XCode, som du vist kan finde på App Storen til din mac, eller alternativt her - Apple Developer

Held og Lykke!



Indlæg senest redigeret d. 07.01.2012 14:53 af Bruger #4487
Kør de her http://thenewboston.org/list.php?cat=33 så kan du det i løbet af et par dage, hvis du altså har programmeret først. Held og lykke :).



Objective-C er navnet på det programmeringssprog, som du skal lave dine appliaktioner med.

Java og C# skal du ikke bruge, men hvis du kunne disse, ville du have lettere ved at lære Objective-C

Xcode er en IDE (Integrated Development Environment), som du skal lave dine applikationer i. Det er en udvidet 'programmerings/tekst' editor, specielt udviklet til at lave mac applikationer med.



Indlæg senest redigeret d. 07.01.2012 14:53 af Bruger #4487
Aaarh Martin.

Du kan sagtens lave programmer til Mac, med Java, C, C++, Python mm. nævnte er faktisk pre installeret på Mac.
Det er rigtigt du ikke kan udvikle i C# da det kun er Windows.

Vælger du at udvikle i Java, har det jo den fordel at din app most likely virker på Windows og Linux også.
Skal du dog kun udvikle til Mac, vil jeg anbefale Objective-C da det er skræddersyet.



Altså, jeg skal læse om Objective-C, som skal bruges til hvad? :)
Bagefter skal jeg gå igang med at læse om Java eller C#, som skal bruges til hvad?
Og til sidst skal jeg bruge XCode til hvad :)



Har i nogle sider hvor man kan lære om Objective-C? :)



Mange tak :)



Aaarh Martin.

Du kan sagtens lave programmer til Mac, med Java, C, C++, Python mm. nævnte er faktisk pre installeret på Mac.
Det er rigtigt du ikke kan udvikle i C# da det kun er Windows.
Ja, ok det er rigtigt... Mente heller ikke at han ikke måtte udvikle i Java på mac. Jeg vil faktisk gerne opfordre ham til at udvikle i Java, da sproget er et af mine yndlings :P Men med XCode, så er sproget der skal bruges vist nok Objective-C.



Indlæg senest redigeret d. 07.01.2012 20:20 af Bruger #4487
Må indrømme at jeg syntes Objective C er sjovere end Java, men det er jo en smags sag.
Faktisk er Xcode bygget til at skrive både C, C++, Objective-C :).



Indlæg senest redigeret d. 07.01.2012 21:05 af Bruger #14816
t