Up to date css3 kompabilitet

Tags:    css css3

Jeg har lagt mærke til at Chrome ikke har brug for at der står -webkit i css'en, men f.eks fint kan nøjes med "box-shadow".
Jeg bruger selvfølgelig også -moz for firefox, men når jeg nu tjekker den seneste Firefox 9 beta med en side, som endnu ikke har -moz koden, så viser den alligevel runde hjørner vha kun border-radius.

Er disse prefixes blevet ligegyldige eller hvad sker der? Jeg har ikke kunne Google mig frem til et svar, så måske nogen her har noget mere viden på dette end de 1-2 år gamle sheets for kompabiliteten kan ses



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 20 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fra release note:

Fold kodeboks ind/udKode 


Så -moz-box-shadow er blevet renamet til box-shadow. Det samme gælder -moz-background-size/background-size og -moz-border-radius/border-radius



Indlæg senest redigeret d. 09.01.2012 13:30 af Bruger #15754
Men husk da at nogle stadig brugere ældre versionere så altid tilføj moz og webkit.



Ahh super... når det kun er de 3 classes der er ændret, så tro da gerne man bliver forvirret :)

Tak for hjælpen!



Du kan se hvilke forskellige version af browserne der kræver prefixet på When can I use ... ?



Husk at stemme, som beskrevet øverst i tråden, Morten.

Mvh.

Kasper (TSW)



@Tommy: Der er jo forskel på om den kan vise det eller ej og så om jeg bruger unødvendig linjer kode...
@Anders: Det har du helt ret i. Tjekkede dog lige Analytics og der er det under 1% der bruger Firefox 4 og ned.
@Kasper: Done :)

Tak for hjælpen!



t