Python3 Pygame installation på OSX 10.7 Lion

Tags:    python pygame osx lion

Jeg har prøvet gentagne gange forsøgt, og mislykkedes, i at installere Pygame, der er et modul eller plugin til at lave spil osv. med i Python.

Problemet består i at jeg vil bruge Python 3 og Mac OSX 10.7 Lion, og der findes ikke nogen direkte guide til at installere det med fx macports eller nogen let installer.

Jeg har forsøgt mig med bl.a. denne guide:
http://programming.itcarlow.ie/PyGameInstall.pdf
Men i step 7, skriver den blot en masse fejlmeddelelser ud, hvor OSX 10.6 bl.a. står nævnt flere gange. Så jeg tror at det er mit største problem.

Er der nogen som har formået at installere Pygame med samme setup som mit - eller har noget input til, hvordan jeg evt. kunne gøre det?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har ingen ide om det virker, men har du prøvet dette:
export CC='/usr/bin/gcc-4.2' CFLAGS='-isysroot /Developer/SDKs/MacOSX10.7.sdk -arch i386'
i stedet for:
export CC='/usr/bin/gcc-4.2' CFLAGS='-isysroot /Developer/SDKs/MacOSX10.6.sdk -arch i386'



Hov, glemte vist lige at skrive, at jeg havde prøvet det, og det virkede ikke - men tak :)



Hvilke fejl meddelser får du ?



Jeg valgte at forsøge med python 2.7, og det lykkedes efter lang tids roderi med Xcode.
I begge tilfælde lå problemet i, at jeg havde installeret Xcode 4, der har noget som hedder LLMV GCC. Dette er den nye og forbedrede udgave af GCC, men da pygame er lavet til den gamle udgave, søgte den efter mappen GCC og ikke den nye LLMV.
Fejlmeddelelsen i terminalen lyder noget nær det her: "GCC-4.2 no such file or directory"

Løsningen: Installer en ældre udgave af Xcode, fx. version 3. Denne udgave har nemlig det rigtige GCC. Den letteste måde at finde Xcode 3 er på Apple Developer, hvor du lige skal registrere dig først.

Når det er installeret, skal resten af førnævnte guide blot følges :)

Formentligt vil det være muligt at gennemføre det samme med python 3, men det må jeg lige lege med en anden dag :b



Indlæg senest redigeret d. 10.01.2012 20:04 af Bruger #16469
t