Hent fra html med id

Tags:    html php xml

Hej alle

Jeg har fået lavt min kode nu så jeg få udskrevet et id:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Nu vil jeg spørger jer hvordan jeg kan hente fra denne side www.odds1.dk/index.php/analysis/show/analysis_id= hvor der efter skal stå ID'et.
På den hjemmeside vil jeg så gerne have hentet der står under den orange kasse og ned til facebook "Anbefal" link.
Her er et eksempel på en af siderne http://www.odds1.dk/index.php/analysis/show/analysis_id=247468

Hvis i ikke forstår dette, så skriv endelig :)

Håber VIRKELIG der er nogen der kan hjælpe mig :)



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du xml parser den ikke, du string parser den med dine find() metoder. Og bagefter bygger du xml ud fra det.

XHTML er jo XML, så du burde kunne bruge en rigtig xml parser, fx. en SAX eller en DOM parser, så kunne du bruge xpath eller lignende til at finde det du skal. Alternativt kan du jo transformere xhtml til dit eget xml med et xslt (stylesheet).

Men jeg tror du skal spørge dig selv om HVORFOR du skal bruge xml, specielt når du bare bygger et nyt xml format oven på et andet xml format. Måske du kan nøjes med at "parse" og finde værdierne og så bruge dem i din applikation i stedet for at skulle lavet endnu et format.



Dette var en fejl af mig :/



Indlæg senest redigeret d. 11.01.2012 02:05 af Bruger #16662
Hej alle

Jeg har fået lavt min kode nu så jeg få udskrevet et id:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Nu vil jeg spørger jer hvordan jeg kan hente fra denne side www.odds1.dk/index.php/analysis/show/analysis_id= hvor der efter skal stå ID'et.
På den hjemmeside vil jeg så gerne have hentet der står under den orange kasse og ned til facebook "Anbefal" link.
Her er et eksempel på en af siderne http://www.odds1.dk/index.php/analysis/show/analysis_id=247468

Hvis i ikke forstår dette, så skriv endelig :)

Håber VIRKELIG der er nogen der kan hjælpe mig :)


Siden ser ud til at være XHTML, så du burde kunne læse den som xml. Har du prøvet det? Det er generelt set en dårlig ide at opbygge xml med string sammensætninger ("<tag>"."<andettag>") det er langt at fopretrække at bruge et bibliotek til det. Jeg forstår heller ikke formålet med at lave xml ud fra siden, når du nu har fundet oplysningerne. Kan du ikke bare bruge dem når du har fundet dem, hvad er formålet med at lave det som xml?




Det skal så siges at jeg er igang med at lave en Android app.
Jeg XML parser den jo, så derfor skal jeg lave det til xml

Men hvordan kan jeg gøre dette?



Jeg har fundet ud af det :)
Lavede bare en foreach mere for den :)



t